کد خبر: ۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
استاندار آذربایجان شرقی از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روستاها یکی از عناصر موثر و مولد در شکوفایی اقتصادی جوامع محسوب می‌شوند.

آرانیوز-تبریز- محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در چند سال اخیر به یکی از مهاجرفرست‌ترین استان‌های کشور تبدیل شده است، گفت: با بهره برداری از پروژه‌هایی همچون نفلین سینیت سراب، ده‌ها هزار نفر از جوانان منطقه، صاحب شغل پایدار خواهند شد.

وی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب که در فرمانداری سراب برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهارکرد: این شهیدان، اسوه تمامی دولتمردان جمهوری اسلامی هستند و همواره به نیکی از آن‌ها یاد خواهد شد.

وی، با قدردانی از صبر و همراهی مردم و تلاش شبانه‌روزی مسئولان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، گفن: همچنان که تلخ‌ترین خاطره دوره مدیریتم تا به امروز، مرگ دلخراش زهرا و سایر جان‌باختگان زلزله میانه و سراب بود، امروز هم یکی از بهترین و شیرین‌ترین روزهای دوره خدمت من به دلیل تحویل به‌موقع واحدهای مسکونی به مردم روستاهای زلزله‌زده است.

وی افزود: بازسازی و تحویل واحدهای مسکونی با جدیت و سرعت هرچه تمام ادامه دارد و تلاش می‌کنیم که قبل از سالگرد وقوع این زمین لرزه، تمامی واحدهای مسکونی تعمیری و تخریبی را به مردم این مناطق تحویل دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دعای خیر مردم رنج دیده این مناطق، چراغی برای قبر و باقیات الصالحاتی برای مسئولان خواهد بود.

وی با اشاره به جان باختن پنج نفر در زلزله سراب و میانه، گفت: واحدهای مسکونی بیش از 50 درصد روستاهای استان، مقاوم سازی و بهسازی شده و همین موضوع، نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات انسانی این زمین لرزه شدید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان سراب در بخش‌های مختلف به‌وِیژه صنایع لبنی و دامپروری، اظهار کرد: این شهرستان در مسیر توسعه قرار دارد و در آینده ای نه چندان دور، نقش بسیار بیشتری در توسعه اقتصادی استان و کشور خواهد داشت.

پورمحمدی، از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روستاها یکی از عناصر موثر و مولد در شکوفایی اقتصادی جوامع محسوب می‌شوند و با ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز زندگی در این مناطق، زمینه برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها و همچنین خودکفایی بیشتر در تولید محصولات دامی و لبنی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم سراب و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار در بازسازی و تحویل به‌موقع واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده، قدردانی کرد و گفت: اهتمام دولت برای تحویل واحدهای مسکونی روستاییان، ملموس و قابل تقدیر است و امیدواریم با توجه به سردسیری این منطقه، تحویل تمامی واحدهای مسکونی روستایی به زودی پایان یابد.

یوسف داوودی ادامه داد: با پیگیری‌های جدی دکتر پورمحمدی، قرارداد اجرای پروژه نفلین سینیت سراب امضا شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بسیار مهم اقتصادی در استان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این جلسه از اتمام بازسازی 100 درصد واحدهای مسکونی تعمیری در دو شهرستان سراب و میانه خبر داد و گفت: نزدیک به 65 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده مناطق زلزله زده در این دو شهرستان بازسازی و تحویل داده شده است.

حافظ باباپور افزود: تمامی واحدهای مسکونی مردم زلزله زده در شهرستان‌های میانه و سراب، به زودی و قبل از فصل سرما تحویل داده می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار