کد خبر: ۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
امام جمعه دلوار:
امام جمعه دلوار با بیان اینکه بی سابقه ترین شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از نشانه‌های افول آمریکا است، گفت: راه شکست آمریکا تقویت گفتمان مقاومت است.

آرانیوز-دلوار-حجت الاسلام علی زاهددوست ظهر جمعه در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی با تسلیت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: از مهم‌ترین خصوصیات نهضت حسینی «اخلاص» است، «حرکت حسین‌بن‌علی، حرکتی خالصاً، مخلصاً و بدون هیچ شائبه، برای خدا و دین و اصلاح جامعه مسلمین بود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز حاصل اخلاص حضرت امام (ره) بود؛ وقتی جوان گمنامی به نام محسن حُججی در جبهه دفاع از حرم اهل بیت مظلومانه به شهادت رسید و با شهادت خود، جامعه و جهان را تکان داد، رهبر معظم انقلاب راز این محبوبیت و تأثیرگذاری را «اخلاص» شهید دانستند و فرمودند: «اخلاص این جوان و آن نیّت پاک این جوان و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌جور شهادتی، این موجب شده که خدای متعال، نام این جوان را بلندمرتبه کرد. کمتر شهیدی را ما سراغ داریم که این‌جور خدای متعال او را در چشم همه عزیز کرده باشد.»

زاهددوست تصریح کرد: راز محبوبیت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز در اخلاص او است. رهبر انقلاب اسلامی بارها و بارها، او را با صفت «اخلاص» معرفی کرده‌اند. به عنوان نمونه در دیدار با خانواده سردار فرمودند: «می‌بینید مردم چه کار دارند می‌کنند برای حاج قاسم… این ناشی از اخلاص است؛ این اخلاص است. اگر اخلاص نباشد، این جور دل‌های مردم متوجّه نمی‌شود؛ دل‌ها دست خدا است؛ اینکه دل‌ها این جور همه متوجّه می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی این است که یک اخلاص بزرگی در آن مرد وجود داشت.»

تغییر سبک زندگی در ایام محرم

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر سبک زندگی در ایام محرم امسال نیز باید نحوه عزاداری ما متفاوت باشد. دشمنان در حال حاضر به دنبال تقابل عاشورا و سلامت هستند لذا عزاداران باید ضمن برگزاری و حفظ سلامت مردم را هم در دستور کار قرار دهند و نهایت دقت خود را در رعایت دستورات بهداشتی به خرج دهند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: به توصیه حضرت آقا باید طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری محرم برگزار شود چرا که سلامت جامعه بر همه واجب و لازم است و نباید با عزاداری خارج از پروتکل‌های بهداشتی خدای ناکرده عاملی برای انتقال ویروس به سایر آحاد مردم شویم. در واقع همانطور که همه ما در قبال سلامت فکری، سلامت روحی و فرهنگی جامعه مسئولیم در برابر سلامت جسمی دیگر افراد هم مسئولیت داریم و نباید با اقدامات اشتباه خود سلامت جسمی جامعه و مردم را به خطر بیندازیم.

وی تاکید کرد: همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم، حساب قانون شکنان از هیئت‌های انقلابی و عزاداران واقعی سید الشهدا (ع) جداست و مسئولان مرتبط باید نظارت و مدیریت کنند تا خدای ناکرده قانون شکنی برخی موجب شیوع بیماری در بین جامعه و مردم نشود.

زاهددوست خاطرنشان کرد: هفته اول ماه محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) نامگذاری شده است. از پیام‌های سالار شهیدان در نهضت عاشورا نشر امر به معروف و نهی از منکر بود.

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد

وی با اشاره به ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار مسجد موجود در سراسر کشور، علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و نام بلند مرتبه خداوند، ظرفیتی مردم‌نهاد برای پیشبرد بسیاری از مشارکت‌های نیکوکاری، خیرخواهانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

امام جمعه دلوار گفت: نگاهی به تاریخ صدر اسلام، آیات و روایات معتبر، هم نشان می‌دهد شارع مقدس اسلام نیز همین منظور و اهداف را برای مساجد در نظر داشته است. باید همه مسئولان و متولیان امر به این باور برسند که مساجد با توجه به قدرت نرم‌شان، توانایی و ظرفیت مهار آسیب‌های اجتماعی را دارند و برای آن برنامه ریزی کنند.

وی خواستار برگزاری برنامه‌های بزرگداشت ۱۲ شهریور روز ملی مبارزه با استعمار و سالروز شهادت سردار شهید رئیس علی دلواری با رعایت دقیق توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت ۱۲ شهریور رزمایش قدرت دریایی است که با استفاده از شناورهای مردمی و با همکاری و ظرفیت منطقه دوم دریایی سپاه در جوار تپه رشادت انشاءالله به شکل باشکوهی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زاهددوست تصریح کرد: برنامه‌های متعدد دیگری از جمله برگزاری بزرگداشت مجازی و پخش از صدا و سیما و… نیز پیش بینی شده و در راستای بزرگداشت یاد و نام این سردار شجاع و استعمار ستیز برگزار می‌شود.

بی سابقه ترین شکست آمریکا در شورای امنیت

وی با بیان اینکه بی سابقه ترین شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از نشانه‌های افول آمریکا است اظهار داشت: راز این نکته، قطعاً در مقاومت بی‌نظیر و صبورانه ملت ماست.

امام جمعه دلوار گفت: ما منکر زحمات دیپلماسی نیستیم. اما همه می‌دانیم اقتدار امروز ما و شکست فشار حداکثری محصول بصیرت و مقاومت ملت ما و ثمره‌ی هدایت و رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای است. اولین پیام این شکست این است که ایران اکنون یک کشور «ابرقدرت» و تأثیرگذار در جهان است که توان اجماع‌سازی آمریکا را می‌سوزاند و در میدان مبارزه، او را به شکست راهبردی می‌کشاند.

وی اضافه کرد: پیام دیگر این‌که راه شکست آمریکا تقویت گفتمان مقاومت است، بدون تردید اگر ما ضربات به پهپاد و عین‌الاسد و مقابله‌به‌مثل‌های مکرر و کوبنده و کاهش تعهدات برجامی را نداشتیم امروز قضیه فرق می‌کرد.

زاهددوست بیان کرد: توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی یک حماقت راهبردی و اشتباه تاریخی از سوی مجموعه‌ای از احمق‌های درجه یک، از ترامپ تا نتانیاهو تا بن زائد است. توافق ننگین اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت فوایدی زودگذر برای امارات داشته باشد اما دیری نخواهد پایید حاکمان سبُک مغز امارات، به اشتباه راهبردی خود پی خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است ایران انقلابی با کشوری که روابط خود را با دشمن اول فلسطین و جهان اسلام عادی‌سازی کرده است به‌گونه‌ای دیگر خواهد نگریست. امارات با پناه بردن به آمریکا و لابی صهیونیسم خواسته امنیت و قدرت بیشتری را برای خود تأمین کند. اما به زودی خواهد فهمید دست دوستی دادن با دشمن شماره یک اسلام، بیش از هر چیز ناامنی در اقتصاد را برایش به ارمغان خواهد آورد.

وی با تبریک صعود مقتدرانه تیم فوتبال شاهین بندر عامری به لیگ دسته دوم کشور ادامه داد: موفقیت و پیروزی روز افزون همه جوانان بخش دلوار این فرزندان معنوی سردار شهید رئیس علی دلواری را درگاه خالق سبحان مسئلت می‌نمایم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار