کد خبر: ۵۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
نماینده ولی فقیه در استان البرز:
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: متأسفانه با اینکه ده سال از تأسیس استان گذشته اما نگاه و افق دید برخی مدیران هنوز در سطح شهرستان محدود است.

آرانیوز-کرج-آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی هم‌زمان با آخرین روز از هفته خانواده در جمع بانوان شاغل در صداوسیمای مرکز استان البرز، با بیان اینکه نگاه اسلام به زن یک نگاه مترقی و متعالی است، اظهار کرد: متأسفانه بانوان خود اقدامی برای بیان نقش و جایگاه خود نداشتند و کارهای انجام‌شده نیز بسیار پراکنده و متفرقه بوده است.

وی افزود: متأسفانه با اینکه ده سال از تأسیس استان گذشته اما نگاه و افق دید برخی مدیران هنوز در سطح شهرستان محدود است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه صداوسیمای البرز باید محتوای بیشتری را برای مخاطبان خود تولید کند، گفت: صداوسیما باید محتوای موردنیاز جامعه مخاطبان خود را شناسایی و با شیوه‌های مختلف هنری و فرهنگی ابداع و تولید کند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با پیشنهاد استفاده از ظرفیت عمومی برای تولید محتوا، گفت: تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان می‌توانند با انتشار فراخوان عمومی از مردم برای تولید برنامه‌های خود ایده بگیرند.

اسلام از روز نخست به بانوان حق رأی داد و حتی در واقعه غدیر بیعت بانوان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام را مشاهده می‌کنیم وی با اشاره به اینکه واحد بانوان در تمامی ادارات و دستگاه‌های استان فعال است، ادامه داد: برنامه‌ها و کارها در واحد بانوان ادارات استان باید به نحوی تولید شوند که در صداوسیمای البرز قابل پخش باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دستورات دینی ما پر از محتوا درباره بانوان است، گفت: در دستورات دینی ما محکماتی که درباره بانوان وجود دارد در مطالب دیگر به این صورت نیامده است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه تا چند سال گذشته در برخی از کشور بانوان حق رأی نداشتند، گفت: اسلام از روز نخست به بانوان حق رأی داد و حتی در واقعه غدیر بیعت بانوان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام را مشاهده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اسلام زن را مستقل می‌داند و به او استقلال بخشیده است، افزود: قبل از اسلام زن به‌عنوان یک کالا به‌حساب می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در برخی کشورهای اروپایی و غربی هنوز برده‌داری مرسوم است، گفت: متأسفانه هنوز در برخی از این کشورها برده‌داری نسبت به بانوان را مشاهده می‌کنیم.

برخی سریال‌های تولیدشده در شبکه نمایش خانگی باورهای دینی و اعتقادی مردم را از بین می‌برد آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه درباره تولید محتوا در موضوعات مختلف منابع فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: در مرکز پژوهش‌های صداوسیما پژوهش‌های بسیاری در رابطه با موضوعات مختلف صورت گرفته اما به‌خوبی از آن استفاده نمی‌شود و این هنر برنامه‌سازان است که با توانایی‌های خود و با استفاده از آنان محتوای خوبی را تولید کنند.

وی با اشاره به برخی سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی، گفت: متأسفانه اغلب سریال‌های تولیدشده در شبکه نمایش خانگی در پس‌زمینه‌های خود چیزهایی را به مردم القا و سعی می‌کنند بعضی موارد را عادی جلوه دهند.

امام جمعه کرج افزود: برخی سریال‌های تولیدشده در شبکه نمایش خانگی باورهای دینی و اعتقادی مردم را از بین می‌برد و به بنیان خانواده لطمه می‌زند و حتی در بعضی موارد شاهد هستیم که وقایع تاریخی را نیز تحریف می‌کنند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه کار تربیتی را باید از دوران خردسالی و کودکی آغاز کرد، با طرح پرسشی گفت: در چهل سال گذشته انقلاب چه کسی و دستگاهی متولی کودکان نظام جمهوری اسلامی بوده است؟

کودکان نیازمند برنامه‌های اختصاصی هستند

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه هیچ دستگاهی برای کودکان برنامه مدون ندارد، گفت: اغلب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی موجود به گروه نوجوانان و جونان می‌پردازد و به‌صورت تخصصی برای کودکان برنامه‌ای وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: متأسفانه هیچ تعریفی حتی در بخش اسباب‌بازی و یا کتبی که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد انجام‌نشده است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به توجه جوامع غربی و اروپایی نسبت به کودکان، گفت: گران‌ترین قیمت نگهداری در این کشورها برای کودکان به‌خصوص در سه سال اول در نظر گرفته‌شده به‌نحوی‌که مادران شاغل در این سه سال مرخصی گرفته و خود به تربیت فرزند می‌پردازند.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت ساخت برنامه‌های متناسب با کودکان، خطاب به برنامه‌سازان و کارکنان صداوسیمای البرز گفت: زبان شما، زبان هنر است و به جان مخاطب می‌نشیند اگر معارف را به نحو مناسبی به مخاطب خود برسانید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود به بحث حیا پرداخت و گفت: حیا به معنای شرم است که در مقابل بی‌شرمی قرار می‌گیرد و مانع از ارتکاب اعمال زشت می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به تعریف علمای اخلاق از حیا پرداخت و گفت: اولین نتیجه ظهور قوه تمیز (تشخیص) در انسان که اول طفولیت بروز می‌کند، حیاست.

متأسفانه رسانه ما امروز به‌جای تقویت حیا در مقابل حیا زدایی می‌کند که به‌سرعت و قدرت باید جلوی آن گرفته شود وی با بیان اینکه تمایز بین انسان و حیوان در حیاست، گفت: انسان حیا را رعایت می‌کند اما حیوانات هیچ درکی از آن ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه مشتقات حیا و شرم در قرآن چهار بار آمده است، گفت: حیا برای خداوند تبارک‌وتعالی، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و دختر حضرت شعیب علیه اسلام به‌کاربرده شده است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به روایتی از معصوم علیه‌السلام که می‌فرماید: «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَهُ»، گفت: کسی که حیا ندارد، دین ندارد.

وی با بیان اینکه حیا بر دو قسم «عام» و «خاص» است، گفت: حیای عام مربوط به مسائل عمومی است و حیای خاص مربوط به ارتباط با خانواده و اعضای آن می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه جلوه‌های حیا در کلام، پوشش و رفتار است، گفت: موارد حیا عبارت‌اند از «حیا در مقابل مردم»، «حیا از خود»، «حیا از دو ملک» و «حیا از خدا.»

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به نهادهای مسئول پرورش حیا در جامعه پرداخت و گفت: خانواده مهم‌ترین محل پرورش حیا در کودکی است و سپس مدرسه و رسانه به ترتیب وظیفه تقویت حیا را دارند.

وی اضافه کرد: متأسفانه رسانه ما امروز به‌جای تقویت حیا در مقابل حیا زدایی می‌کند که به‌سرعت و قدرت باید جلوی آن گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار