کد خبر: ۵۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
آیت الله طباطبایی نژاد:
امام جمعه اصفهان گفت: ۳۱ مرداد ماه یادآور این است که مساجد به عنوان مراکز دینی و اعتقادی، مایه خوف و هراس دشمنان و کانون امید و آرامش امت اسلامی هستند.

آرانیوز-اصفهان-آیت الله طباطبایی نژاد در پیامی به مناسبت روز مساجد اظهار داشت: پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه اسلامی است؛ مسجد خانه خدا و خانه مردم، خلوت انس با خدا خلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه علم و جهاد و تدبیر دنیوی، جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دوگانه‌های بهم پیوسته ای است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ی آن با عبادتگاه‌های رایج ادیان دیگر را نمایان می‌سازد.

وی افزود: ۳۱ مرداد ماه یادآور یورش ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به قبله اول مسلمین و به آتش کشیدن مسجد الاقصی است که دل‌های عاشقان به اسلام و قرآن را جریحه‌دار نمود؛ حادثه‌ای که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان‌های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: این روز بدین دلیل به ابتکار جمهوری اسلامی ایران به روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا هم عمق کینه دشمن خبیث صهیونیست در خاطره‌ها ماندگار شود و هم یادآور شود که این مراکز دینی و اعتقادی، یعنی مساجد، مایه خوف و هراس دشمنان و کانون امید و آرامش امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ملت عزیز ما هنوز بهره مند از برکات این چشمه جوشان در نقش آفرینی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی و دفع شر صدامیان است و امروز نیز این سنگر اصیل انقلاب می‌بایست همچون دوران شکوهمند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، جایگاه و موقعیت خود را در اداره جامعه و امور باز پیدا کند؛ با بهره مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی مساجد، انقلاب شکوهمند اسلامی در دهه پنجاه و بیداری اسلامی در سال‌های اخیر به ثمر رسید و اکنون نیز شاهدیم رزمندگان مسلمان جبهه مقاومت و مدافعین حرم در بستر همین مساجد تربیت و رشد نموده‌اند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در این میان متأسفانه پس از گذشت سالیان متمادی، مسجدالحرام و مسجد الاقصی به عنوان دو مسجد محوری و ارزشمند جهان اسلام در چنگال و محاصره ظلم و جهل قرار گرفته و امت اسلامی از پرتو نورانی آن به گونه‌ای اکمل محروم مانده‌اند. بر این اساس بر مؤمنین و امت اسلامی لازم است تا تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه مهدوی از هر اقدامی در راستای بازگشت عظمت مسجدالحرام در سرزمین وحی که در اشغال آل سعود منحوس و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی در سرزمین انبیا که در سیطره صهیونیست خبیث است، فرو گذاری نکنند.

وی در ادامه این پیام تاکید کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت ۳۱ مرداد سالروز جهانی مسجد، از همه علما، طلاب و ائمه جمعه و جماعت درخواست می‌کنم که ضمن تبیین و معرفی این روز بزرگ؛ مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی را به مساجد دعوت نموده و این پایگاه عظیم الهی که خانه خدا بر روی زمین است را آباد کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار