کد خبر: ۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
فرماندار بیله‌سوار خبر داد؛
فرماندار شهرستان بیله‌سوار از صادرات میوه شلیل به کشورهای همسایه حوزه قفقاز همچون روسیه و آذربایجان خبر داد.

ارانیوز- بیله سوار-حسن قبادی در خصوص اهمیت حوزه باغداری شهرستان بیله سوار در منطقه عنوان کرد: شهرستان بیله سوار علاوه بر بازده مناسب در حوزه‌های مختلف کشاورزی و شهرت داشتن به قطب تولید غلات در شمالغرب ایران، در حوزه باغداری نیز توانسته است جایگاه مناسبی در کشور کسب کند.

وی در تشریح جزئیات سطح زیر کشت باغات و میزان برداشت محصولات بیان کرد: در شهرستان بیله سوار ۴۵۰ هکتار از اراضی به کشت باغات رفته است که از این اراضی ۲۲۰۰ تن محصول مرغوب برداشت شد.

فرماندار بیله سوار از صادرات صادرات شلیل خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صادرات محصول باغی شلیل توانستیم از طریق گمرک بیله سوار به کشورهای همسایه حوزه قفقاز همچون روسیه و آذربایجان صادرات شلیل داشته باشیم.

قبادی از احداث سردخانه جهت ذخیره سازی محصولات میوه در بیله سوار خبر داد و افزود: برای ایجاد سردخانه در شهرستان بیله سوار جهت ذخیره سازی محصولات چندین سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند تا دست رنج کشاورزان به هدر نرود.

وی عمل به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را ضروری دانست و گفت: باغداران و کشاورزان عزیز باید به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی عمل کنند تا میانگین تولید محصولات باغی شهرستان افزایش یابد.

فرماندار بیله سوار در خصوص استفاده از ظرفیت باغات بیله سوار برای ایجاد اشتغال در شهرستان تصریح کرد: در خصوص اشتغال زایی در حوزه باغداری، باغداران شهرستان در هر هکتار از اراضی برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده‌اند و ما نیز با جذب سرمایه گذار در حوزه باغداری تلاش خواهیم کرد زنجیره تولید و تأمین این محصول را راه اندازی کرده و با افزایش تولید، صادرات این محصول را افزایش دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار