کد خبر: ۵۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

به گزارش آرانیوز، دریافت سرانه برای شرکتها و ارگانها و نهادهای مختلف که خدمات ارائه می دهند امری مرسوم است و اصولا حقی برای ارائه خدمات باید پرداخت شود تا هزینه های لازم را از محل آن سرانه تامین گردد.
چندی پیش رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از قطع خدمات سازمان بهداشت و درمان به شرکت طب و صنعت ماهشهر خبز داده بود در همین راستا مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت توضیحاتی ارائه داده است که در ذیل آمده است.
حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: سازمان بهداشت و درمان مثل همه شرکتهای دولتی از پتروشیمی های خصوصی ۱۴ درصد حق سرانه دریافت می کند و در عوض خدمات بهداشت و درمانی را به آنها ارائه می دهد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه افزود: شرکت طب و صنعت ماهشهر که از ۱۲ شرکت پتروشیمی و پتروشیمی بندر امام تشکیل شده در سال ۹۸ تا پایان آذرماه حتی یک ریال به سازمان بهداشت و درمان پرداخت نکرده بود، پس از قطع خدمات بخشی از بدهی خود را به سازمان بهداشت و درمان پرداخت کرده است.
سمیع اظهار داشت: در سال ۹۹ با اصرار سازمان بهداشت و درمان برای منعقد کردن قرارداد شرکت طب و صنعت ماهشهر در این زمینه اقدامی انجام نداد با این وجود سازمان بهداشت و درمان خدمات لازم را تا پایان تیرماه ارائه داد تا اینکه بلاخره بعد از چهارماه قرارداد را منعقد کردند و مطالبات را محاسبه کردند و قرار شد مطالبات را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: شرکت طب و صنعت ماهشهر بخشی از مطالبات محاسبه شده را پرداخت کرد و مابقی را هنوز پرداخت نکرده اند.
سمیع افزود: علیرغم تذکرها و اخطارهای متعدد سازمان بهداشت و درمان به شرکت طب و صنعت ماهشهر، مطالبات سازمان پرداخت نشد که در نهایت سازمان ناچار به تصمیم به قطع ارائه خدمات به این شرکت شد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: قطع خدمات خوشایند سازمان بهداشت و درمان نیست اما شرایطی که سازمان با وجود اپیدمی کرونا با آن دست و پنجه نرم می کند شرایط مناسبی نیست.
وی افزود: انتظار بر این است که شرکتهای نفتی و پتروشیمی سازمان را حمایت می کنند نه اینکه همان سرانه حداقلی خود را هم به موقع پرداخت نکنند.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: شرکتهای دولتی، شرکت ملی گاز و نفت به موقع سرانه درمان خود را پرداخت می کنند اما شرکت طب و صنعت ماهشهر این سرانه را پرداخت نمی کند و سازمان هم ناچار است این خدمات را قطع کند.
سمیع اضافه کرد: با توجه به هزینه های سرسام آور بیماری کرونا در کشور، انتظار می رود شرکتهایی که وضع مالی مطلوبی دارند سازمان بهداشت و درمان را حمایت کنند که حداقل کاری که می شود کرد پرداخت به موقع حق سرانه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار