کد خبر: ۵۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
استاندار گیلان مطرح کرد:
استاندار گیلان با اشاره به نرخ بالای مشارکت بانوان گیلانی از میانگین متوسط کشوری در بخش اقتصادی، گفت: امروز نیز بانوان در مدیریت کرونا نقش اساسی ایفا می کنند.

آرانیوز-رشت-ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با گرامیداشت ۲۲ مرداد روز ملی تشکل‌ها و مشارکت مردمی با اشاره به اینکه حضور مردم در فعالیت یکی از شاخص‌ها توسعه متوازن است، اظهار کرد: این موضوع در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه ارتباطی میان مجموعه حاکمیت و جامعه مدنی هستند، افزود: در ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس کرونا نقش و جایگاه این تشکل‌ها بیش از گذشته مشخص شده است.

ارتقای وضعیت زنان بر اساس شاخص‌های عدالت جنسیتی

استاندار گیلان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی و اثرگذاری آنها در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز نیز بانوان ایرانی به ویژه زنان گیلانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت به حوزه زنان، اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی برای بهره گیری از ظرفیت زنان در جامعه ایران از سوی دولت در سال‌های اخیر تهیه و تدوین شده است.

زارع به برنامه‌های دولت برای ارتقای وضعیت زنان بر اساس شاخص‌های عدالت جنسیتی نیز اشاره کرد و گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به عنوان نقشه راهی برای ارتقای عدالت جنسیتی و طرح ملی گفتگوی خانواده از مهم‌ترین برنامه‌ها در این حوزه است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده یکی از طرح‌ها در راستای تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری و حل و فصل اختلاف در داخل خانواده است، تأکید کرد: باید برنامه ریزی دقیق و درستی در زمینه تقویت گفتگوی بین نسلی در خانواده‌ها شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش بانوان در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در خانواده، گفت: می‌توانیم با تقویت گفتگوهای بین نسلی در خانواده و با محوریت بانوان بسیاری از موضوعات مهم در بخش‌های مختلف را حل کنیم.

مدیریت ۵۰ درصد سمن‌ها در گیلان برعهده بانوان است

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای نرخ مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی در استان گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار کرد: نقش بانوان در تولیدات روستایی و بخش‌های مختلف کارآفرینی در استان گیلان قابل لمس بوده و باید بسترهای مناسب برای افزایش این حضور را فراهم کنیم.

زارع با اشاره به راه اندازی ۷۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان گیلان، گفت: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته امسال تعداد این صندوق‌ها به ۱۰۰ عدد افزایش می‌یابد.

وی رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گیلان در بهمن گذشته را در راستای مشخص کردن راهکارهای عملیاتی در این بخش برشمرد و ادامه داد: اجرای طرح تاب آوری اجتماعی ویژه خانواده نیز زمینه هم افزایی زنان به ویژه در سطح روستاها را فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ تشکل اجتماعی در زمینه‌های محیط زیست، خیریه و امور اجتماعی در استان، تصریح کرد: مدیریت ۵۰ درصد این سمن‌ها با زنان گیلانی است.

وی با تأکید بر اینکه امروز و با توجه به شیوع ویروس کرونا نیازمند افزایش تاب آوری اجتماعی هستیم، گفت: باید مهارت‌های لازم برای رویایی با مشکلات کسب کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار