کد خبر: ۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت : بر اساس بررسی به عمل آمده ۹۰ درصد مردم از اصول بهداشتی آگاهی دارند اما متأسفانه مردم به این اصول وفادار نیستند.

آرانیوز-قم-محمدرضا قدیر در مراسم تجلیل از فعالان رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به حجم وسیعی از تلفات در شیوع ویروس کرونا در اروپا گفت: اگر فشار رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی نبود دولت‌های غربی به صورت جدی وارد عمل نمی‌شدند و تلفات بسیار بیشتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر نقش رسانه‌های در مدیریت بیماری کرونا و آگاه سازی مردم گفت: بر اساس بررسی به عمل آمده ۹۰ درصد مردم از اصول بهداشتی آگاهی دارند اما متأسفانه مردم به این اصول وفادار نیستند.

وی افزود: کلافگی، بی حوصلگی از قرنطینه، عصبانیت و پرخاشگری از عوارض این مدت بوده و به همین دلیل هم برخی اصول بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

قدیر وظیفه رسانه را در شرایط امروز اقناع سازی مردم، آرام سازی، امید بخشی و ترس آگاهانه بیان کرد و افزود: برای اینکه به صورت ریشه‌ای با این مسئله مقابله کنیم مردم باید سبک زندگی خود را عوض کنند مثلاً بسیاری از فعالیت‌ها را از طریق فضای مجازی و غیرحضوری انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر ۸۵ درصد از مردم ماسک بزنند عملاً نیازی به اعمال محدودیت‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ده برابر شدن قدرت سرایت این ویروس گفت: ما تا پیش از پیک دوم در آزمایش‌ها تنها ۱۵ درصد نتایج کرونا مثبت بود اما امروز بیش از ۵۰ درصد نتایج مثبت شده است.

وی افزود: با اشاره به تجربه، تخصص و همت کادر سلامت در استان قم برای مقابله با کرونا گفت: درمان ویروس کرونا بر روی تخت بیمارستان‌ها حاصل نمی‌شود بلکه کرونا تنها از راه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی ریشه کن می‌شود.

قدیر با ابراز گلایه از برگزاری مراسم‌های عروس و عزا و برخی اجتماعات و میهمانی‌های غیر ضرور گفت: قدرت همه‌گیری ویروس بیشتر از قبل شده و هر جوان می‌تواند مانند بمب متحرک کرونا در سطح جامعه باشد، چنانچه آثار این بی توجهی‌ها را با آمار بالای بستری و بیماران بدحال مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با عنایت به فرمایشات رهبری انتظار داریم همه مردم و به ویژه هیأت‌های عزاداری و متولیان مراسم‌ها اصول بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار