کد خبر: ۵۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: امسال یوم العباس نماد شعور حسینی در زنجان خواهد شد و فعالیت‌ها در راستای کمک مومنانه به جامعه هدف اجرا خواهد شد.

آرانیوز-زنجان-خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد محرم که در استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه اولویت برنامه‌های محرم امسال با توجه به شرایطی که همه ما به آن اشرافیت داریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، گفت: عزاداری‌ها در محرم امسال در فضاهای باز و بعد از اخذ مجوز توسط سازمان تبلیغات اسلامی از دانشگاه علوم‌پزشکی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از ممنوعیت‌های برای محرم امسال شامل حرکت دسته‌جات عزاداری و نیز برگزاری مراسم اجتماع عزاداران در یوم‌العباس خواهد بود، افزود: امسال یوم العباس نماد شعور حسینی در زنجان خواهد شد و فعالیت‌ها در راستای کمک مومنانه به جامعه هدف اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: اولویت ما در برگزاری مراسم محرم امسال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و معتقدیم مناسک مردم باید به گونه‌ای به جا آورده شود که بعد از پایان این مراسم، شاهد افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و نیز فوتی‌های کرونایی نباشیم.

مرادی نافچی با تاکید بر اینکه اگر قرار است راهبردی را در خصوص برگزاری مراسم محرم امسال تنظیم کنیم، این راهبرد باید منطبق با توصیه‌های مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: در همین راستا طرح «هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» را بسیار مناسب می‌دانیم که رسانه باید در این زمینه تاثیرگزاری خود را بیش از گذشته در جامعه به منصه‌ظهور بگذارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد امسال محرم، اقامه عزا با تاکید بر حفظ سلامت مردم خواهد بود، ادامه داد: با وجود اینکه تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم امسال است اما ارگان‌هایی چون شهرداری باید نسبت به عاشورایی کردن سیمای شهر اهتمام ویژه داشته باشند تا مردم بتوانند بیشتر با این ماه عزیز هم‌نوایی کنند.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه هسته همیار سلامت با حضور ۲۰ نفر از اعضای هیئات مذهبی استان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال، تامین سلامت مردم است؛ چرا که به هیچ وجه تمایل نداریم بر تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی استان افزوده شده و مردم و کادر درمانی بیش از پیش درگیر این بیماری شوند.

وی با بیان اینکه امسال از نماز یوم‌العباس در راستای تقویت کمک مومنانه بهره خواهیم برد، خاطرنشان کرد: پیام امسال یوم‌العباس که نمادی از شعور حسینی است، کمک مومنانه به هم‌وطنان نیازمند خواهد بود و بی‌تردید با این پیام، اجازه فرصت‌طلبی به کسانی که می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند، نخواهیم داد.

نظرشما
پربازدیدها