کد خبر: ۵۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: صادرات قطعی از بازارچه ماهیرود در چهارماه نخست امسال از نظر ارزش ۱۳ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷ دلار بوده است.

آرانیوز-بیرجند-محمد علی خاشی با اشاره به فعالیت‌های بازارچه ماهیرود شهرستان سربیشه در چهارماهه نخست امسال اظهارکرد: کل صادرات قطعی از بازارچه ماهیرود در چهارماهه نخست امسال از نظر ارزش دلاری ۱۳ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی در زمینه واردات از بازارچه ماهیرود نیز بیان‌کرد: در چهارماهه نخست سال جاری میزان واردات از بازارچه ماهیرود نیز از نظر ارزش دلاری ۳۷ هزار و ۳۳۶ دلار و از نظر وزنی حدود ۲۵ تن بوده است.

خاشی ادامه‌داد: صادرات قطعی از گمرک ماهیرود در چهارماهه امسال نیز ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۱۹ دلار و همچنین میزان واردات قطعی از گمرک ماهیرود نیز ۲۲ هزار و و ۸۴۰ دلار بوده است.

وی گفت: بیشتر کالاهای صادراتی از گمرک و بازارچه ماهیرود صیفی‌جات، سیمان، روغن، گازوئیل، نمک، تخم مرغ خوراکی و کاشی و بیشتر کالاهای وارداتی نیز شاه دانه بو داده، ماسک جراحی و بذر یونجه بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآورشد: در چهارماهه نخست امسال نیز هزار و ۶۳۸ دستگاه کامیون از کشورهایی چون اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، روسیه و ترکیه به کشور افغانستان از طریق گمرک ماهیرود ترانزیت شده است.

خاشی گفت: مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه برعکس برخی از مرزهای کشور در مدت شیوع کرونا هیچ گونه تعطیلی از جهت شیوع این ویروس نداشته و در حال حاضر نیز فعالیت‌های آن طبق روال معمول ادامه دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار