کد خبر: ۵۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک مادر ۳۳ ساله باردار کاشانی مبتلا به کرونا که به دستگاه ونتیلاتور وصل شده بود با پلاسمادرمانی جانی دوباره یافته و به زندگی بازگشت.

آرانیوز-کاشان-محمد حاجی جعفری با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی برای درمان بیماران ویروسی از جمله کرونا یه روش درمان مؤثر است، اظهار داشت: چندی پیش یک خانم باردار ۳۳ ساله با علائمی همچون تنگی نفس و تب به بیمارستان شهید بهشتی کاشان مراجعه کرد که بعد از آزمایشات لازم تست کرونای این مادر باردار مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه این مادر باردار کاشانی برای مراقبت‌های ویژه به بخش ICU منتقل شد، افزود: بعد از دو روز به دلیل تنگی نفس شدید و شرایط نامساعد تنفسی این شهروند کاشانی به دستگاه ونتیلاتور متصل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اهدای پلاسما توسط دو نفر از همشهریان کاشانی تصریح کرد: این مادر باردار کاشانی بعد از تزریق پلاسما در دو نوبت و با تلاش کادر درمانی بهبود یافت و از دستگاه ونتیلاتور جدا و برای ادامه مراحل درمانی به بخش منتقل شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بانک پلاسمای کاشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: بعد از اطلاع رسانی‌های لازم در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری مهر، حدود ۷۰ نفر از شهروندان کاشانی در چند هفته اخیر داوطلب اهدای پلاسما شدند که تعدادی از این افراد به دلیل محدودیت سنی و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

حاجی جعفری با اشاره به اینکه برای بقیه افراد در حال سپری کردن روال اهدای پلاسما از جمله آزمایش‌های لازم برای این مهم هستند، بیان کرد: از عموم شهروندان کاشانی استدعا داریم در صورتیکه پیش از این مبتلا به کرونا شده و بهبود یافته اند برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کنند.

وی افزود: با توجه به مستندات علمی اهدای پلاسما باعث کاهش آنتی بادی و ایمنی بدن نمی‌شود ولی یک فرد با اهدای پلاسما می‌تواند جان یک انسان دیگر را نجات دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار