کد خبر: ۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
حقوق پرسنل هفت‌ تپه از محل بیمه بیکاری مشاغل زیان دیده از بیماری کرونا پرداخت می شود .

به گزارش آرانیوز(اختصاصی)،کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس گفت: اعتراضات کارگری در روزهای اخیر گسترش یافته و و حدود 52 روز است که این اعتراضات  تجمعات برگزار می شود.

کعب عمیر افزود: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس در چهلمین روز این اعتراضات با کمیسیون اصل 90 مذاکرتی داشتیم و سه تن از اعضای کمیسیون اصل90 به اتفاق بنده در بین کارگران معترض هفت تپه حاضر شدیم و از نزدیک در جریان دغدغه های آنان قرار گرفتیم و مشکلات آنها را بررسی کردیم.

وی یادآور شد: این اعتراضات صنفی بوده و به حق و مشروع است. خواسته کارگران در چند بخش قرار می گیرد، در برنامه کوتاه مدت باید مساله به روزرسانی حقوق انجام گیرد و همچنین بحث کشت، همانطور که اطلاع دارید نیشکر یک تقویم زمانی دارد که اگر در آن زمان کشتی صورت نگیرد تا یکسال نمی توان کشتی انجام داد و ضرر زیادی به این شرکت و این شریان اقتصادی وارد می کند.

کعب عمیر با اشاره به بحث بیمه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گفت: بیمه تامین اجتماعی کارگران را تا آخر تیر تمدید کرده بودیم اما سازمان تامین اجتماعی به خاطر 530 میلیارد تومان بدهی معوقه شرکت نیشکر هفت تپه به سازمان تامین اجتماعی بیمه کارگران را برای ماه مرداد تمدید نمی کرد اما با رایزنی ها و بررسی هایی که انجام دادیم توانستیم تا پایان سال بیمه کارگران را تمدید کنیم و این مشکل نیز مرتفع شد.

نماینده مردم شوش در مجلس اظهار داشت: برنامه کلان این شرکت و همچنین خواسته مردم شهرستان شوش این است که این شرکت از اصل 44 که خصوصی سازی است خارج شود.

کعب عمیر افزود: خصوصی سازی در شرکت نیشکر هفت تپه موفقیت آمیز نبوده و سازمان خصوصی سازی بدون اینکه در آذرماه، سال 94 بدون اینکه صلاحیت و اهلیت صاحبان سهام را بررسی کند اقدام به واگذاری این شرکت کرده و این کم لطفی است که در حق مردم شهرستان شوش و استان خوزستان شده است.

وی ادامه داد: همانطور که امام راحل فرمودند خوزستان دین خود را به نظام ادا کرده است. اما دولتمردان ما دین خود را به خوزستان ادا نکرده اند.

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: در جلساتی که با حضور فرماندار شوش در جلسه شورای تامین استانی داشتیم مساله را بررسی کردیم و در نهایت روز چهارشنبه موضوع را در کمیسیون اصل 90 به اتفاق تعدادی از نمایندگان کمیسیون اجتماعی در حضور دکتر نیکزاد معاون رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان فعالان کارگری و همچنین دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی و دکتر صالح مدیرعامل سازمان خصوصی سازی موضوع را بررسی کردیم.

کعب عمیر افزود: در این جلسه شخصا به معاون وزیر اقتصاد و دکترصالح و دکتر نیکزاد گفتم که اجازه نمی دهیم این شرکت به شخصی حقیقی واگذار شود و نهادها و سازمانهای دولتی باید مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه را به دست گیرند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی پذیرفته است که آقای اسدبیگی اهلیت و صلاحیت اداره این شرکت را ندارد و شرکت باید به سازمان یا نهاد دولتی که توانمندی مالی و مدیریت داشته باشد واگذار شود. معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی سازی قول مساعد دادند که پیگیری های لازم را برای این کار انجام دهند.

کعب عمیر افزود: در بحث حقوق پرسنل مقرر شد وزیر کار از محل بیمه بیکاری مشاغل زیان دیده از بیماری کرونا مبلغ 200 میلیارد تومان به نیشکر هفت تپه تزریق کند تا برنامه کوتاه مدت برای پرداخت حقوق پرسنل اجرا شود .

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از برگزاری جلسه‌ای در روز چهارشنبه هفته آینده با حضور دستگاه‌های نظارتی، نمایندگان کارگران هفت تپه، وزارت اطلاعات، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات و... در محل مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسه تصمیمات جدی در رابطه با وضعیت مدیریت و مالکیت شرکت اتخاذ خواهد شد تا نتیجه نهایی حاصل شود و به شرایط با ثباتی در رابطه با شرکت هفت‌تپه برسیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار