کد خبر: ۵۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو از تحویل گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد.

به گزارش آرانیوز،احمد علیرضا بیگی در خصوص آخرین وضعیت حقوقی شرکت ماشین سازی تبریز اظهار داشت: خوشبختانه پیگیری ها به نتیجه رسید و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مصمم شد ماشین سازی تبریز را مدیریت کند.

وی افزود: مشکل ایدرو در مدیریت ماشین سازی تبریز عدم تخصیص منابع مالی بود که نهایتاً سازمان خصوصی سازی اعلام کرد ایدرو می تواند از منابع خود گروه ماشین سازی تبریز استفاده کند.

بیگی ادامه داد: بنابراین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان شرکت مادر گروه ماشین سازی تبریز پس از مدت ها مدیریت و سهام گروه ماشین سازی تبریز را بر عهده گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت، ۳۵ درصد از سهام گروه ماشین سازی تبریز در اختیار شستا قرار گرفته و ۶۵ درصد از سهام هم در اختیار ایدرو قرار دارد.

این نماینده مجلس از اعلام جرم علیه صندوق بازنشستگی فولاد به دلیل تصرف اموال دولتی خبر داد و افزود: مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد در ماشین سازی تبریز غیر قانونی بود و قبلاً هم مدیران این صندوق طی نامه های رسمی اعلام کرده بودند که هیچ حقوق مالکانه و مدیریتی در ماشین سازی تبریز ندارند.

بیگی اظهار کرد: اعلام جرم علیه صندوق بازنشستگی فولاد تحویل دستگاه قضایی شده و پیگیری این پرونده در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به صندوق فولاد برای تطهیر سازمان خصوصی سازی بود و رئیس وقت سازمان خصوصی سازی در واقع قصد داشت این شرکت را به قربانعلی فرخ زاد واگذار کند؛ بعد برای پاک کردن این لکه ننگ دوباره شرکت را به صندوق فولاد بازگرداندند.

بیگی متذکر شد: اساسا قرارگیری ماشین سازی در لیست واگذاری ها، خلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اصل 44 بود، چرا که محصولات ماشین سازی انحصاری است و هیچ واحد تولیدی مشابهی در کشور وجود ندارد تا بتواند مشابه محصولات ماشین سازی تبریز را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در بند «و» قانون واگذاری‌ها هم این موضوع تصریح شده است که واگذاری‌ها نباید سبب انحصار و ایجاد سلطه بیگانگان شود، لذا واگذاری ماشین سازی تبریز به دلیل تولید انحصاری آن غیر قانونی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس مصمم هستند طی طرحی دولت را مجاب کنند که ماشین‌سازی تبریز را با توجه موارد قانونی از لیست واگذاری و خصوصی سازی خارج کنند.

بیگی در بخشی دیگر از سخنان خود، بر لزوم حسابرسی ویژه در ماشین سازی تبریز تاکید کرد و افزود: حالا که ساختار مالکیتی گروه ماشین سازی تبریز در حال تغییر است، باید حسابرسی ویژه ای در این شرکت انجام شود تا خسارتی که در دوران مدیریت صندوق فولاد و مالکیت قربانعلی فرخ زاد به ماشین سازی وارد شده، ارزیابی و به طور تمام و کمال به این شرکت پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید به طور ویژه بر بازسازی و نوسازی خطوط تولید ماشین‌سازی تبریز تمرکز کند تا این کارخانه استراتژیک بتواند به نیازهای مختلف صنایع راهبردی کشور از جمله نفت و گاز، خودروسازی و... پاسخ دهد.

بیگی در پایان گفت: در مجموع اتفاق مبارکی در ماشین سازی تبریز روی داده است و این شرکت پس از سال ها بلاتکلیفی به سازمان مادر خود بازگشت و به فضل الهی مشکلات باقی مانده هم به زودی مرتفع خواهد شد تا ماشین سازی تبریز بتواند به روزهای اوج خود بازگردد تا نیاز صنایع مختلف کشور در این شرایط حساس اقتصادی به ماشین افزارهای صنعتی را تامین کند.

وی ادامه داد: هیات مدیره جدید و قانونی گروه ماشین سازی تبریز به زودی و پس از برگزاری مجامع و حسابرسی ویژه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) معرفی خواهد شد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار