کد خبر: ۵۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از جان‌گذشتگی مدافعان حرم نبودند، شرایط منطقه و جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد.

به گزارش آرانیوز، محمدباقر قالیباف عصر امروز در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد شهادت مرتضی حسین‌پور به‌صورت ارتباط ویدئویی اظهار داشت: فرهنگ مقاومت و فداکاری از برکات وجود شهدا در انقلاب است و امروز جوانان باید از شهدایی همچون شهید سپهبد سلیمانی و شهید مرتضی حسین‌پور الگو بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهدا بسیاری از تعلقات دنیا را ترک کرده و با حضور در جبهه‌های مقاومت و نبرد حق علیه باطل در واقع فرهنگ ایثار و فداکاری را امتداد بخشیدند گفت: انقلاب اسلامی استحکام و استقلال خود را مدیون خون پاک شهیدان است.

قالیباف با اشاره به هجمه‌ها و فشارهای استکبار جهانی در طول این 40 سال خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی و خون پاک خود جلوی توطئه‌های دشمن را گرفتند و به دشمن اجازه نابودی انقلاب را ندادند.

بیشتر بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نیز تمام عمر خود را در راه خدا، اسلام و جهاد سپری کرد و در این راه موفقیت و پیروزی‌های متعددی به‌دست آورد افزود: سردار شهید سلیمانی در واقع نماد فداکاری در جهان اسلام شناخته می‌شود و با موفقیت‌های خود دل مردم مظلوم را شاد و موجب تضعیف استکبار شد.

وی افزود: سردار سلیمانی جوانان انقلابی، شجاع و فداکار زیادی را تربیت و پرورش داد و همواره مجذوب او می‌شدند طوری‌که هر فردی حتی اگر یک بار با ایشان گفت‌وگو می‌کرد جذب ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار می‌شد به همین جهت او را سردار دل‌ها می‌نامند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل پیروزی‌های محور مقاومت را تقویت روحیه حق‌طلبی، ایثار، مقاومت و فداکاری دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های مسلمان از این روحیات برخوردارند و از آن بهره می‌گیرند اما اگر جامعه از این ویژگی‌ها فاصله بگیرد شکستش حتمی خواهد بود.

قالیباف تصریح کرد: شهید حسین پور یکی از جوانان پیشتاز در عرصه فداکاری بود و برای دفاع از ملت‌های مظلوم سوریه و عراق و مقابله با گروه‌های وحشی تکفیری، شجاعت و فداکاری بی‌نظیری از خود نشان داد و همواره مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران، استان گیلان و حتی محور مقاومت است.

وی با اشاره به اقدامات شوم استکبار جهانی در راستای تأمین منابع مالی و نظامی گروه‌های تکفیری گفت: اگر ازجان‌گذشتگی مدافعان حرم نبود، شرایط منطقه و جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد به همین علت ملت‌های مسلمان باید قدردان شهیدانی همچون شهید سلیمانی و شهید مرتضی حسین‌پور باشند.

قالیباف به تأکیدات قرآن کریم در دفاع از حق مظلوم و مبارزه با ظلم و استکبار اشاره کرد و بیان داشت: پروردگار متعال، جامعه‌ای که در برابر ظلم، استکبار و طاغوت ایستادگی کند و از حق مظلوم دفاع کند را مورد رحمت در حمایت خویش قرار می‌دهد و تقویت روحیه عدالت‌خواهی و وجود افراد شجاع و فداکار از جمله دلایل پیروزی در نبرد با باطل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همسران شهدای مدافع حرم تصریح کرد: همسران و مادران شهدا زینب‌وار غم بزرگ از دست دادن عزیزانشان را تحمل کرده و عشق، فداکاری و فرهنگ خدا‌پسندانه را معنا کردند و اگر این عزیزان نبودند مسیر جهان اسلام به‌نفع صالحان و نیکوکاران تغییر نمی‌کرد.

قالیباف برخی ویژگی‌های برجسته جوانان مدافع حرم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شجاعت و ایثار برجسته‌ترین ویژگی جوانان مدافع حرم است و هر زمان که نبردهای حق علیه باطل سخت‌تر می‌شود به همان اندازه شجاعت جوانان بیشتر می‌شود لذا می‌توان این ویژگی‌ها را شاه‌بیت فداکاری‌های کم‌نظیر این عزیزان معرفی کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار