کد خبر: ۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور زمین مورد نیاز بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش آرانیوز، محمد اسلامی روز چهارشنبه در سفر یک روزه به استان مرکزی در حمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد شکل گیری نهضت خانه سازی مورد نظر مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور هستیم و امیدواریم این نهضت به عنوان نهضت پابرجا شکل گرفته و روز به روز با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی هدف از سفر به استان مرکزی در خصوص وضعیت مسکن در طرح اقدام ملی مسکن و طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت مسئولین استان در طرح اقدام ملی مسکن زمین مورد نیاز در تمامی شهرها تعیین شده و می‌توان گفت استان مرکزی در ان حوزه دغدغه‌ای برای تأمین زمین ندارد.

وزیر راه و شهرسازی پروژه کوی سجادیه استان مرکزی یکی از بهترین و کارآمدترین پروژه‌های بازآفرینی شهری دانست و افزود: با اجرای این پروژه یک بافت ناکارآمد و فرسوده را از طریق جای گزینی و نوسازی دنبال می‌کند و منابع خوبی نیز توسط وزارت راه به عنوان سرمایه در گردش برای این طرح وارد شده است.

به گفته اسلامی امروز با کلنگ زنی فاز سوم کوی سجادیه و افتتاح فاز دوم (۲۳۶ واحدی) در مسیر آغاز فاز چهارم قرار گرفت تا این محله به عنوان یکی از بافت‌های ناکارآمد در استان برای همیشه تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در کشور گفت: تاکنون در سراسر کشور زمین برای بیش از ۴۰۰ هزار واحد در این طرح تأمین شده است.

اسلامی افزود: تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کردند که نزدیک به ۹۷۰ هزار نفر واحد شرایط اولیه بودند که باید برای تثبیت خود مدرک ارائه می‌کردند و تا امروز حدود ۴۳۰ هزار نفر مدارم لازم را ارائه داده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: فرآیند ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن به صورت سیستمی دنبال می‌شود و مردم از طریق سامانه تمامی مراحل انجام می‌دهند. تا کنون ۲۰ هزار نفر برای تکمیل ثبت نام این طرح هزینه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش مهر، در این سفر عملیات آماده سازی ۲۴ هکتاری کوی بهاران اراک با حضور وزیر راه و شهرسازی اغاز شد. این پروژه مشارکتی با شرکت جهاد خانه سازی سپاه در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت ۳۰۴۰ واحد است که بخشی از این پروژه به درآمد ۱۰ درصدی شهرداری‌ها و بخشی برای هزینه آماده سازی به شرکت مذکور و مابقی برای طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده است.

بازدید منازل سازمانی اداره کل راه‌آهن و کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن کوی سجادیه و افتتاح پروژه مشارکتی ۳۳۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه شهرسازی به استان بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار