کد خبر: ۵۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش آرانیوز، احمد علیرضابیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره چگونگی شکستن سد تحریم ها، گفت: ایشان بارها بیان کرده اند که راهکار حذف تحریم ها، نه تنها مذاکره نیست بلکه اتکا به ظرفیت های فوق العاده درونی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت تقویت باور ملی، بیان داشت: لازم است دولت در این راستا اعمال سیاست های صحیح اقتصادی را داشته باشد تا بتوانیم از تنگناهای ناشی از تحریم عبور کرده و با مشکلات اقتصادی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه اتکا به منابع نفتی، سیاستی غلط است، عنوان کرد: استفاده از سایر ظرفیت های داخلی می تواند راهگشا باشد اما عده ای که به زعم مقام معظم رهبری جریان تحریف نام دارند، می خواهند کشور را غرق در گرداب مشکلات معرفی کنند تا ملت ایران بی انگیزه شده و به سمت پیشرفت قدمی برندارند.

علیرضابیگی ادامه داد: یکی از دلایل دیگر که جمهوری اسلامی پای میز مذاکره با آمریکایی ها نمی نشیند این است که اگر تنها به یک خواسته آنها تن دهیم، باید در ادامه به خواسته ها و مطالبات غیرقانونی و ناحق بعدی آنها نیز تن دهیم.

این نماینده مردم از استان آذربایجان شرقی درباره نحوه تعامل با اروپایی ها اظهار کرد: اینستکس یکی از وعده های مزخرفی بود که اروپایی ها به ما دادند و حتی اگر اجرایی هم می شد مشکلات فراوانی برای ما ایجاد می کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اروپایی ها برای اجرای اینستکس پیش شرط هایی همچون پالرمو و FATF را قرار دادند، یادآور شد: آنها تلاش داشتند خودشان نیازهای جمهوری اسلامی را تعیین کرده و به تناسب خواسته های خود به ما کالا بدهند در حالی که جمهوری اسلامی هرگز سرنوشت خود را به کشور دیگری گره نزده و خلاف منافع ملی اقدام نمی کند.

علیرضابیگی ادامه داد: تنها اراده و باور ملی در کنار مدیریت جهادی دولتمردان می تواند راه برون رفت از مشکلات و تغییر شریاط موجود به نفع خود باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید با مدیریت کشور بتوانیم فشار به زندگی مردم را به حداقل برسانیم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور شرطی شود و برای این منظور باید در وهله اول جلوی خام فروشی در حوزه ای گرفته شده و مردم را در اقتصاد کشور شریک کنیم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار