کد خبر: ۵۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از ارتقاء ۲.۶۴ درصدی قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم هرمزگان نسبت به میانگین نمرات نهائی سال گذشته استان و ارتقاء رتبه کشور خبر داد.

آرانیوز-بندرعباس-موسی دادی زاده سرخائی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان هرمزگان در راستای هدف عملیاتی ۱۱ و راهکار ۷-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقداماتی در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی به منظور ارتقاء میانگین نمرات کتبی رشته‌های شاخه نظری انجام داد است که نتیجه این اقدامات رشد در میانگین نمرات آزمون نهائی خردادماه ۹۹ بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان داشت: درصد قبولی نمرات دروس نهائی استان هرمزگان در سال تحصیلی گذشته ۸۲.۴۳ (۸۲ و ۴۳) بود که از درصد کشوری ۸۳.۵۹( ۸۳ و ۵۹) به میزان ۱.۱۶( یک و ۱۶) درصد عقب تر بود.

وی افزود: پس از اعلام نتایج نمرات دروس نهائی خردادماه ۹۹ و بررسی صورت گرفته، درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم استان هرمزگان به ۸۵.۰۷( ۸۵ و۷) درصد ارتقاء یافته است و با توجه به درصد کشوری که ۸۴.۶۷( ۸۴و ۶۷) در سال تحصیلی سال جاری بوده، درصد قبولی استان هرمزگان با ۲.۶۴( دو و ۶۴) رشد از درصد قبولی کشور نیز فراتر رفته است.

دادی زاده ادامه داد: میانگین نمرات دروس نهائی استان هرمزگان نیز در امتحانات خردادماه ۹۹ با ۳۴ صدم درصد رشد از ۱۱.۶۶(۱۱ و ۶۶) سال گذشته به نمره ۱۲ در سال تحصیلی جاری ارتقاء یافته است و به میانگین کشوری که در سال جاری عدد ۱۲.۴۴(۱۲ و ۴۴) می‌باشد نزدیک تر شده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: علاوه بر مناطق جناح، بستک، کیش، ابوموسی که در سال‌های گذشته نیز در آزمون دروس نهائی موفق و دارای جایگاه دو رقمی در بین ۷۵۷ منطقه آموزش و پرورش کشور بودند، آموزش و پرورش بشاگرد نیز در میانگین نمرات و درصد قبولی دروس نهائی سال جاری دارای رشد بود به گونه‌ای که تعداد مناطق دو رقمی استان هرمزگان را از دو به سه منطقه افزایش داد.

دادی زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، فرایند تدریس از حضوری به مجازی تغییر کرد و تجربه جدیدی با بروز مسائل مختلف شکل گرفت که یکی از آنها آموزش در بستر شاد بود، ولی نتایج و پیشرفت حاصل نشانگر جدیت، ایثار، گذشت و تلاش فرهنگیان و نیروهای ستادی آموزش و پرورش هرمزگان در تحقق شعار " آموزش تعطیل نیست" می‌باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار