کد خبر: ۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
معاون استاندار مرکزی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از افزایش قیمت نان با نرخ های جدید از شنبه ۱۸ مردادماه در استان خبر داد.

آرانیوز-اراک-سعید فرخی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در اراک، با اشاره به آخرین افزایش قیمت نان در استان مرکزی در آبان ماه ۹۷ اظهار کرد: سال گذشته اجازه افزایش قیمت در این استان داده نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی نان برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد، گفت: این امر برخی تخلفات را به دنبال داشته به طوری که گاهی کاهش چانه و اضافه کردن برخی افزودنی‌های غیرمجاز گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در خصوص تغییر قیمت‌های انواع نان عنوان کرد: نان سنگک ماشینی با نرخ آرد دولتی از ۷۵۰ تومان به یک‌هزار و ۱۰۰ تومان، سنگک شنی از ۷۵۰ تومان به یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، لواش از ۲۵۰ تومان به ۳۲۰ تومان، تافتون از ۲۵۰ تومان به ۳۲۰ تومان، بربری از ۵۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان، مشهدی از ۵۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان و تافتون ماشینی از ۳۵۰ تومان به ۵۵۰ تومان افزایش یافته است.

فرخی به افزایش قیمت سنگک ماشینی با نرخ آرد آزاد از یک‌هزار و ۲۰۰ تومان به یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ماشینی شنی از یک‌هزار و ۲۰۰ به یک‌هزار و ۶۰۰، لواش از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان، بربری از یک‌هزار تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ تومان، مشهدی از یک‌هزار تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ تومان اشاره کرد.

وی ابلاغ قیمت نان به همراه ساعات کاری نانوایی‌ها را ظرف هفته آینده به تمام فعالان این عرصه مهم برشمرد و گفت: نانوایی‌ها مکلف به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند و با متخلفان در این زمینه باید برخورد جدی صورت گیرد.

فرخی در این نشست به بحث افزایش اجاره بهای مسکن به‌ویژه شهر اراک نیز اشاره کرد و گفت: بررسی این موضوع در دستور کار جدی قرار دارد و باید همه تلاش‌ها برای مناسب سازی قیمت‌ها به کار گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار