کد خبر: ۵۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
معاون اقتصادی استاندار قزوین:
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با تنظیم منطقی بازار، نظارت و توزیع مناسب کالا اجازه نخواهیم داد دلالان به بازار استان شوک وارد کنند.

آرانیوز-قزوین-عیسی قبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی موظف هستند به میزان استفاده از نهاده‌های تخصیص یافته، محصول تولیدی را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به دست مصرف کننده برسانند.

وی افزود: مهمترین مساله برای مدیریت ارشد استان، تنظیم بازار است و اجازه نمی‌دهیم افرادی با سو استفاده از موقعیت کنونی کشور به بازار شوک وارد کنند و از فرصت در اختیار بر علیه مردم استفاده کنند

خرید گندم در استان قزوین ۱۳ درصد رشد داشته است

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین نیز گفت: تا پایان روز گذشته در مجموع ۱۸۸ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مهدی مظهری افزود: با توجه به این میزان خرید، رتبه استان نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد بوده، ۶ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در سال جاری در ۲۲ مرکز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر تا پایان روز گذشته ۱۸۶ هزار و ۷۰۰ تن معادل ارزش ریالی چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال خرید تضمینی گندم انجام شده و یک هزار و ۳۳۱ تن نیز به صورت توافقی در سامانه ثبت شده است.

قزوین ۲۰ درصد بیشتر از سایر استان‌ها نهاده دامی تأمین کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: نهاده‌های دامی در قزوین ۲۰ درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور تأمین و بین تولیدکنندگان دام و طیور توزیع شده است.

فاطمه خمسه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۸ هزار تن نهاده دامی بین تولید کنندگان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: نهاده‌ها پس از تأمین برای توزیع در اختیار اتحادیه‌ها قرار داده می‌گیرد که تاکنون توانسته‌ایم نهاده ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان را تأمین کنیم.

خمسه با بیان اینکه ۸۰ درصد نهاده‌های دامی در کشور وارداتی تأمین می‌شود، تصریح کرد: با اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید نهاده از سوی دولت فراهم شده است، اما واردکنندگان همچنان در خرید نهاده‌ها با مشکل مواجه‌اند.

خمسه در ادامه به خرید ۱۸۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان استان اشاره کرد و گفت: این مقدار در سال جاری ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد مطالبات گندم‌کاران در استان قزوین پرداخت شده و توانسته‌ایم ۶ درصد بیشتر از سایر نقاط کشور خرید داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار