کد خبر: ۵۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استان فارس شاهد کسب رتبه نخست این استان در بحث بیماریابی و تست کرونا در کشور هستیم.

آرانیوز-شیراز-مهرزاد لطفی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاران بیان کرد: ملاک در ارائه مجوز فعالیت کارخانه‌های تولید الکل، مواد ضدعفونی و تولید ماسک قوانین وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین موجود در وزارت خانه، پس از پایش درخواست‌ها، روزانه مجوزهای فعالیت واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی در استان صادر می‌شود.

لطفی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حساسیت‌های موجود در جامعه در خصوص سایر بیماری‌ها نظیر آنفولانزا لذا دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به شناسایی گروه‌های هدف در مبارزه با بیماری کرونا اقدام کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در استان فارس با همراهی اصحاب رسانه، مردم و دستگاه‌های اجرایی شاهد توفیقات مناسبی در حوزه بیماری کرونا هستیم به گونه‌ای که شرایط استان فارس نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در استان فارس باعث شده تا این استان نسبت به سایر استان‌ها با اختلاف بسیار زیادی در جایگاه نخست بیماریابی و تست کرونا باشد.

لطفی تاکید کرد: افزایش زیرساخت‌های بیمارستانی در استان فارس موجب شده تا بیش از ۱ هزار و ١٧٠ تخت مراقبت‌های ویژه در استان وجود داشته باشد تا شرایط مقابله با بیماری کرونا در فارس نسبت به سایر نقاط کشور بهتر ارزیابی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار