کد خبر: ۵۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
در جلسه‌ای رسمی انتقاد شد؛
رئیس شورای شهر کرج ضمن انتقادی عجیب از شهردار این کلان‌شهر مدعی شد که وی در انتصابات اخیر با شورا مشورت نکرده است.

آرانیوز-کرج-اکبر سلیم نژاد عصر یکشنبه در جلسه رسمی شورا در نطق پیش از خود با انتقاد از اینکه شهردار این کلان‌شهر در انتصابات اخیر سرپرستان چند سازمان با بنده مشورت نکرده است، اظهار کرد: حال این سوال مطرح می‌شود که آیا سرپرستان جدید شرایط احراز دارند یا خیر.

وی با بیان اینکه شهردار در خصوص جابجایی مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌های شهرداری اختیار دارد، گفت: اما شورای شهر نهادی مشورتی است و شهردار در امور مهم از جمله انتصابات باید نظر شورای شهر را جویا شود.

رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه شهردار، منتخب شورای شهر است، افزود: شهرداری و شورای شهر بدون تعامل با یکدیگر نباید کاری انجام دهند، مشورت در امور باید رعایت شود زیرا اگر تصمیم درستی گرفته نشود مردم شهر ضرر می‌بینند.

حسین محمدی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز به موضوع تعیین تکلیف ۲۸ نفر از نیروهای مجموعه باشگاه میلاد که شهرداری در قالب لایحه‌ای آن را به شورا ارسال کرده و در کمیسیون تخصصی مطرح شده بود، اشاره کرد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار مجموعه میلاد و تعطیلی مجموعه در زمان کرونا لازم است ادامه همکاری و مشکل حقوق و مزایا نیروهای این مجموعه تعیین تکلیف شود تا این افراد با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی کرج با تاکید بر اینکه شورای شهر کرج آمادگی همکاری در تأمین بودجه مورد نیاز برای تعیین وضعیت کار این نیروها را دارد، گفت: اگر شرایط تغییر پیمانکار این نیروها لحاظ شود باید در متمم بودجه و به صورت امانی، بودجه مورد نیاز برای این مهم فراهم شود.

محمدی در بخش دیگری گفت: لازم است شهرداری و مدیران ذیربط در پاسخ به تذکرات شورای شهر اهتمام بیشتری داشته باشند و در زمان مناسب نیز پاسخ‌ها ارائه شود.

وی بیان کرد: پاسخ‌های ارائه شده از سوی مدیران شهری به شورای شهر باید از نظر محتوی دقیق، کامل و مستند باشد.

گفتنی است؛ این انتقاد عجیب در حالی از سوی رئیس شورای شهر کرج مطرح می‌شود که مطابق قانون، شوراها حق هیچ‌گونه دخالتی در عزل و نصب کارکنان شهرداری را ندارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار