کد خبر: ۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
استاندار اردبیل عنوان کرد:
استاندار اردبیل خانواده ها را مهمترین عامل انگیزه بخش به معتادان برای ترک اعتیاد و بازگشت به خانواده و جامعه معرفی کرد وگفت: برای اشتغال معتادان بهبود یافته برنامه ریزی هایی شده است.

آرانیوز-اردبیل-اکبر بهنام جو صبح یکشنبه در جلسه ساماندهی معتادان متجاهر که در محل استانداری اردبیل برگزار شد با بیان اینکه بررسی‌ها و ارزیابی جهت شناسایی معتادین متجاهر باید دقیق انجام شود عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ نفر از این معتادان به صورت پایلوت در شهرستان اردبیل شناسایی شده و درمان می‌شوند که در راستای درمان آنان، خانواده‌ها باید نهایت همکاری را داشته باشند.

وی شناسایی و درمان معتادان را ضامن امنیت جامعه و کاهش سرقت‌های خرد دانست و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های گردشگری کشور است لذا باید امنیت و ظاهر شهر شرایط یک شهر توریستی را داشته باشد.

استاندار اردبیل خانواده‌های معتادین را عاملی مؤثر در بازگشت آنان به زندگی عادی قلمداد کرد و گفت: خانواده‌ها به عنوان اصلی ترین عامل انگیزش بخشی، می‌توانند معتادان را در مراحل ترک تشویق کرده و به زندگی امیدوار کنند که در این راستا تمهیداتی برای اشتغال این قشر پس از ترک مواد مخدر اتخاذ شده است.

بهنام جو ایجاد اشتغال را عاملی مهم در بازتوانی معتادان قلمداد کرد و گفت: بعد از مراحل شناسایی معتادان تمهیدات و اقدامات ضروری جهت حرفه آموزی و مهارت با همکاری سازمان‌ها و ادارات فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و بهزیستی به عمل می‌آید که حین سپری شدن دوره ترک و پاکسازی، این افراد حرفه و شغلی نیز فرا گرفته و پس از خروج از کمپ در محل‌های لازم مشغول به کار خواهند شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار