کد خبر: ۵۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:
معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نرخ ۲۵ درصدی تورم این استان در ماه گذشته، گفت: گیلان از این نظر در جایگاه بیست و سوم کشور قرار دارد.

آرانیوز-رشت-وحید طیفوری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب ماه گذشته در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس آمارها نرخ تورم تیر ماه در استان گیلان ۲۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این نرخ در کشور ۲۶.۴ درصدی اعلام شده است، گفت: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، در جایگاه بیست و سوم نرخ تورم کشور است.

طیفوری خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۲.۵ درصد دارای پایین‌ترین و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱.۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.

وی ادامه داد: همچنین ۴ استان مجاور استان گیلان، یعنی استان‌های مازندران، قزوین، اردبیل، زنجان و به‌ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، بیستم و بیست و هشتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۳.۹ درصد و گیلان برابر ۱۹.۸ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۷.۷ و ۲۷.۲ درصد بوده است.

طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه به نقطه تیرماه سال جاری را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۶.۹ و ۲۲.۸ درصد عنوان کرد و گفت: بررسی تغییرات شاخص قیمت تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۶.۴ درصد و در استان برابر ۴.۵ درصد است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار