کد خبر: ۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خبر داد:
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: برنامه‌ریزی شده تا در سه مجتمع پرورش میگو در سواحل مکران برای ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

آرانیوز-چابهار-محمد شهلی بر اظهار داشت: مجتمع گواتر با چهار هزار هکتار در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و علاوه‌بر آن هم‌اینک مجتمع پرورش میگوی گوردیم کنارک در ۷۵۰ هکتار و مجتمع رودیک در یکهزار و۵۰۰ هکتار توسط بخش خصوصی و شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست که با اضافه شدن این ۲ مجموعه افزایش تولید میگو را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار کشت میگو برای ۲ نفر اشتغالزایی دارد، افزود: در مجموع این سه پروژه عظیم آبزی پروری، جهشی شگرف در حوزه تولید را خواهد داشت که امید است بزودی با بهره‌برداری از مجتمع شرکت کشت و صنعت مکران این امر محقق شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع فصل برداشت نخستین محصول مزارع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر در سال جاری، بیان کرد: با توجه به توفان و سیلاب در دی‌ماه سال گذشته که این مجتمع را دچار آسیب و منجر به تخریب بخشی از زیر ساخت‌های آن شد و همچنین شیوع ویروس کرونا مشکلاتی ایجاد کرد اما با امید به خداوند و همت بهره‌برداران توانستیم تاکنون سالی بدون هیچ گونه بیماری میگو در مجتمع مذکور برداشت را آغاز کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت حدود ۸۰۰ تا یکهزار تن میگو در گواتر، ادامه داد: برای مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر درخواست‌هایی برای احیای کل این مجتمع به استانداری انجام شده تا پایان سال جاری تحولی اساسی در زیر ساخت‌های آن را شاهد باشیم.

شعلی بر گفت: آبزی پروری سیستان وبلوچستان با توجه به سال «جهش تولید» علاوه‌بر مجتمع مذکور تعداد ۲ مجتمع بزرگ در حال اجرا دارد که مجتمع پرورش میگوی رودیک بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا چند ماه آینده آماده بهره‌برداری و همچنین پرورش میگوی گوردیم که توسط بخش خصوصی و شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست در سال آینده افتتاح می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار