کد خبر: ۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
طی سال گذشته انجام شد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اهدای هزار و ۴۸۰ واحد خونی به نیازمندان توسط اعضای جمعیت هلال احمر طی سال گذشته خبر داد.

آرانیوز-بیرجند-محمد رضا رضایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت های چند گانه هلال احمر بیان کرد: تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به تأمین مستمر خون، در قالب طرح های مختلف اعم از طرح حمایت ماندگار و قرار مهربانی، اعضای جمعیت را به اهدای خون دعوت می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۴۸۰ واحد خونی توسط داوطلبان و جوانان استان به نیازمندان اهدا شده است.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هم ۲۲۴ واحد خونی توسط این افراد به نیازمندان اهدا شده است، اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر نه تنها در حوادث بلکه در دیگر صحنه های امدادی و خدمت رسانی پیشتاز هستند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در استان بیان کرد: با توجه به اهمیت اهدای خون در شرایط پیش رو، از داوطلبان خواستاریم همچون گذشته با اهدای خون خود، نیازمندان را یاری دهند.

رضایی با بیان اینکه هلال احمر نهادی بشردوستانه بوده که «اتکا بر خدمات داوطلبانه» یکی از اصول اساسی و هفت گانه آن به شمار می رود، افزود: تلاش ما همواره بر این است که با اتکای به این خدمات، رسالت خود را تداوم ببخشیم.

گفتنی است به مناسبت روز ملی اهدای خون طی امروز پنج شنبه، جوانان و داوطلبان هلال احمر در برخی از شهرستان های خراسان جنوبی در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت خواهند کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار