کد خبر: ۵۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی از حضرت امام حسین (ع) برای سعادت دنیوی و اخروی انسان است و بندگان را به راه خدا پرستی رهنمون می‌سازد.

آرانیوز-اردبیل-حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ضمن گرامیداشت روز عرفه روز دعا و نیایش، این روز را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرده و گفت: در روز عرفه، دل‌های بندگان الهی از شوق و خشیت، خاضع شده و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

وی در بیان اهمیت اعیاد ماه ذیحجه، گفت: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آئین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می‌کنند و به همدیگر هدیه می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و افزود: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار است دعا زمینه ساز آرامش روح و روان انسان است. اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می‌سازد و از غیر او چشم می‌پوشد در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین می‌کند و وحدانیت و یکتاپرستی که شرط اول مسلمانی است را به منصه ظهور می‌رساند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: بهترین و عمیق‌ترین دعایی که برای این روز از امامان (ع) به ما رسیده است دعای عرفه امام حسین (ع) است که سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری‌تعالی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: دعای عرفه، مکتب تربیتی امام حسین علیه السلام است. از این دعا می‌توان به جهان بینی و هستی شناسی ژرف امام حسین علیه السلام که به حماسه جاودانه عاشورا انجامید، پی برد و بخشِ والایی از شخصیت سیدالشهداء (ع) به‌ویژه شخصیت اخلاقی و عرفانی ایشان را شناخت.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه به موقعیت به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: امسال متأسفانه با توجه به شرایط و محدودیت‌های ایجاد شده از انتشار ویروس منحوس کرونا، مراسم پرفیض دعای عرفه در مناطق پرخطر استان اردبیل برگزار نخواهد شد، اما با شعار هر خانه یک حسینیه، می‌توان اتصال معنوی خالق با معبود را برقرار کرد و با دعا به درگاه الهی، شفای بیماران و ریشه کنی مشکلات و بیماری‌ها را از خداوند متعال مسئلت کرد.

وی با اشاره به اولویت قرار دادن سلامتی و عافیت مردم در برنامه‌ها و مراسم، افزود: قرآن کریم و توصیه‌های پیامبران و ائمه اطهار در قالب آیات و احادیث و سیره، بر ضرورت و اهمّیت موضوع سلامتی، بهداشت و تأثیر آن در زندگی دنیوی و اُخروی اشاره فراوان دارند، بر این اساس در مبانی بهداشت اسلامی، رعایت و حفظ سلامتی از مصالح عمومی نظام اجتماعی و بخشی از مسئولیت همگانی شمرده می‌شود که ایمان و فطرت بزرگ‌ترین خاستگاه و انگیزه اش می‌باشند از این رو جامعیت دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی در مبارزه با ویروس کرونا اذعان کرد: در شرایط کنونی عمل به توصیه بهداشتی از سوی وزارت بهداشت وظیفه همگانی است و بی توجهی به این موارد نوعی تضییع حقوق همشهریان و حق الناس به‌شمار می‌رود، لذا باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و نیز عدم خروج از منزل در صورت امکان، سلامت خود و همشهریان را حفظ کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار