کد خبر: ۵۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه در حال ساخت ساخت ۲۹۰ کیلومتر از ۵۹۰ کیلومتر مترو در کشور است که خوشبختانه در این راستا هیچ وابستگی به خارج نداریم.

به گزارش آرانیوز، سعید محمد صبح پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو شیراز اظهار کرد: از ۵۹۰ کیلومتر مترو در حال احداث در کشور ۲۹۰ کیلومتر توسط قرارگاه اجرایی می‌شود که در مشهد خط ۲ اجرایی شد، خط ۳ در حال انجام و خط ۴ نیز آغاز شده و در تبریز ۱ خط در حال اجرا است در تهران نیز خط ۷ تکمیل شد، خط فرودگاه امام (ره) و ادامه آن به پرند نیز در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز هیچ‌گونه وابستگی و نیازی در بخش طراحی، اجرا و تجهیزات به خارجی‌ها نیست و توان خوبی وجود دارد، داخلی سازی اتفاق افتاده و امیدواریم بدون احتیاج به خروج ارز از کشور این خطوط را به اتمام برسانیم.

محمد تصریح کرد: با شهرداری‌ها رابطی خوبی داریم و امیدواریم که کمک ۵۰ درصد دولت به شهرداری‌ها نیز برای اتمام عملیات اجرایی خطوط محقق شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در خصوص وضعیت پروژه‌های استان فارس نیز گفت: وضعیت پروژه‌ها در استان فارس مناسب است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات از منابع جهش، این آمادگی را داریم که راه آهن اقلید به یزد، سد نرگسی، سد هایقر و محور دشت ارژن به ابوالحیات را در سال جاری تحویل بدهیم.

وی تاکید کرد: با اینکه سال‌جاری با توجه به مشکلات برای دولت سختی به همراه دارد، اما مانند همیشه در کنار دولت هستیم و با کمک هم در استان فارس پروژه‌های بزرگی را تحویل خواهیم داد.

محمد با اشاره به تأثیر خط ۳ مترو شیراز بر مشکلات شهری، یادآور شد: در سال‌های گذشته قرارگاه برای اجرای خط ۲ وارد شد که امروز در بخش سیویل ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در اسفند ماه رکورد حدود ۶۵۰ متر حفاری و لاینینگ را انجام دادیم.

وی ادامه داد: برای اجرای خط ۳ نیز ورود کردیم و با توجه به اینکه شیراز شهر مستطیلی و توسعه از غرب است و شاهد ترافیک این منطقه هستیم، به‌راحتی می‌تواند این مشکلات را رفع کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار