کد خبر: ۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر:
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر از سنجش ۴۱ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خبر داد.

آرانیوز-بوشهر-نصراله نوروزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوبت گیری حدود ۷۶ درصد واجدین شرایط سنجش، با مراجعه والدین به مدرسه و توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون عملیات نوبت گیری بیش از ۱۴ هزار و ۳۸۵ نوآموز بدو ورود به دبستان صورت پذیرفته است تصریح کرد: در طی ۱۵ روز فعالیت کاری پایگاه‌های سنجش استان، ۷ هزار و ۷۶۱ نوآموز بدو ورود به دبستان با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات فاصله‌گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به نتایج اولیه سنجش اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۷۰ نفر مشکوک به مشکل در زمینه آمادگی تحصیلی، ۱۱۷ نفر مشکوک به مشکل شنوایی و ۳۶۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی شناسایی‌شده‌اند.

نوروزی بابیان اینکه دقت عمل آزماینده‌های پایگاه‌های سنجش در زمینه غربالگری اولیه نوآموزان بسیار بالاست اضافه کرد: هدف از ارجاع نوآموزان مشکوک به مشکل به مرحله تخصصی برای بررسی و ارزیابی دقیق‌تر این نوآموزان در زمینه مربوطه است.

وی یادآور شد: نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته، چه در مرحله غربالگری اولیه و چه در مرحله تخصصی، بلافاصله پس از انجام، از طریق سامانه سنجش در دسترس مدیران مدارس قرار می‌گیرد.

نوروزی همچنین به ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: سنجش متقاضیان جهش تحصیلی تا ۲۲ مردادماه ادامه خواهد یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۱۴۴ دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی از طریق سامانه سنجش نوبت گیری شده‌اند که نتایج آزمون جهش این گروه از دانش‌آموزان نیز بعد از انجام ارزیابی، از طریق سامانه سنجش توسط مدیر مدرسه مربوطه قابل دریافت است.

نوروزی بابیان اینکه نمره هوش دانش‌آموزان متقاضی جهش، اولین و مهم‌ترین فاکتور در زمینه جهش آنان است تصریح کرد: توجه به توانایی هوشی دانش‌آموزان در امر جهش آنان بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به این عامل، فشار مضاعفی به دانش‌آموز واردشده و مشکلات روان‌شناختی و تحصیلی عدیده‌ای را در آینده برای آنان به همراه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تا قبل از ۱۵ شهریور با موفقیت به پایان خواهد رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار