کد خبر: ۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
نماینده مردم منطقه فریدن در مجلس مطرح کرد:
نماینده مردم منطقه فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: دهیاران باید مردم را در راستای ایجاد کارگاه فرآوری اسانس و عطر گیاهان دارویی در منطقه فریدن بزرگ توجیه کنند.

آرانیوز-بوئین میاندشت-حسین محمدصالحی در نشستی که پیرامون مشکلات روستاهای شهرستان با فرماندار و بخشدار و دهیاران شهرستان بوئین‌میاندشت برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته یک نفر برای روستا تصمیم می‌گرفت و امروزه دهیار نیز تصور می‌کند همان یک نفر است که می‌تواند برای روستا تصمیم گیری کند اما وقتی وارد کار می‌شود می‌بیند برخی دستگاه‌ها به عنوان سدی بزرگ در سر راه به نحوی مشکلاتی ایجاد کردند که تمام طرح‌ها و برنامه‌ها به شکست منتهی می‌شود، نیاز است قوانین و برنامه‌هایی که کار شورا و دهیاری را محدود می‌کند بازنگری یا تعدیل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بزرگترین اتفاق بدی که افتاد وزارت مسکن و راه و شهرسازی ادغام شد، گفت: بنیاد مسکن می‌تواند وظایف خاص خود را در شهرها انجام دهد چون اجرای طرح هادی روستایی و کاغذ بازی و واسطه گری کار خراب کردن است.

تقویت خدمات رسانی در روستاها

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در روستاها انجام شده است که انتظار داریم خدمات رسانی به روستاها تقویت شود چون برخی روستاها مانند اول انقلاب جاده دسترسی و امکانات و هیچ گونه درآمدی ندارند که به این روستاها خدمات بیشتری باید انجام شود.

وی گفت: پس از این که عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور انتخاب شدم در دیدار با وزیر کشور امنیت شغلی دهیاران مطرح شد، اما یک تعارض پیش می‌آید که اگر قرار باشد دهیار به عنوان شغل ثابت و رسمی باشد فردا انتظار دارد همیشه دهیار باقی بمانند و شوراها در انتخاب دهیار با محدودیت مواجه خواهند شد.

به دهیاران باسابقه امتیاز داده شود

محمدصالحی ادامه داد: وزارت کشور لایحه‌ای تنظیم و به کمیسیون شورهای مجلس ارسال می‌کند تا دقیق وضعیت دهیاری‌ها بررسی شود، مثلاً یک امتیاز قرار دهیم تا فردی که چند سال دهیار بوده مجدد دهیار انتخاب شود.

وی در رابطه با بازنگری طرح هادی روستایی، گفت: در بازنگری طرح هادی، برخی انتخاب تک پلاک‌ها بود که در وزارت جهاد کشاورزی رایزنی انجام شد و هماهنگی با جهاد کشاورزی استان انجام شده تا این اختیار را داشته باشند که طرح پلاک کشاورزی را ابلاغ کنند و به زودی در یکی از شهرستان‌ها فریدن بزرگ جلسه برای تک پلاک‌ها تشکیل می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روستاهایی که سالن ورزشی وجود ندارند به صورت مکتوب درخواست کنند تا از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری شود تا مکانی جانمایی و اعتبار نیز جذب کنیم، گفت: قلعه تخم آغلو مالک خصوصی دارد و از طریق میراث فرهنگی امکان اختصاص اعتبار برای بازسازی نیست، مالک می‌تواند برای بازسازی تسهیلات درخواست کند.

سد بطلاق گردشگری و اشتغالزایی شهرستان را ارتقا می‌دهد

وی با اشاره به اینکه برای سد بطلاق با وجود تخصیص اعتبارات قطره چکانی کاری انجام نشده است و این در حالی است که ساخت سد بطلاق گردشگری و اشتغالزایی شهرستان را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: بازارچه فصلی در کنار جاده‌های چهار شهرستان دایر شود تا محصولات خود را عرضه کنند و درآمدی حاصل شود که دهیاران در این زمینه کشاورزان را تشویق کنند، دهیاران مردم را به ایجاد کارگاه فرآوری گیاهان دارویی و اسانس و عطر توجیه کنند و نگذارند کسانی خارج از منطقه گیاهان دارویی را گلچین کنند که موجب ضرر و ریشه کن شدن گیاه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار