کد خبر: ۵۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: مردم از خرید زمین کوره های حاشیه شهر در منطقه اکرم آباد و عسکریه که بدون طی مراحل قانونی تفکیک شده اند، خودداری کنند.

آرانیوز-یزد-محسن صادقیان با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش زمین کوره‌های حاشیه شهر اظهار داشت: هیچ گونه خدمات آب، برق و گاز به کوره‌های تفکیک شده غیرمجاز تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: جلسات متعددی در سالهای گذشته درباره تغییر کاربری و جابجایی صنایع آلاینده و کوره‌های حاشیه شهر در مناطق اکرم آباد و عسکریه برگزار و تصمیم‌های لازم اتخاذ شده است.

صادقیان بیان کرد: متأسفانه طی سالهای گذشته برخی از کوره‌ها به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری و فروش کردند که این تفکیک‌ها و تغییر کاربری‌ها غیرقانونی بوده و بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان حق ارائه هیچ گونه خدمات به این تفکیک‌های غیرقانونی را ندارند.

وی تاکید کرد: همانطور که قبلاً از مردم خواسته شده است، باید از خرید زمین کوره‌هایی که غیرقانونی تفکیک شده‌اند، خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: برای تغییر و جابجایی صنایع آلاینده در عسکریه و اکرمیه چندین هدف دنبال می‌شود که از جمله آنها ساماندهی و مناسب سازی این مناطق، جابجایی کوره‌های تولید آجر و الاینده، کمک به تولید مسکن و تأمین سرانه‌های مورد نیاز منطقه است.

صادقیان عنوان: قبلاً هم از مالکین و متقاضیان خواسته شده بود که مراحل قانونی تفکیک کاربری‌ها را رعایت کنند و این آمادگی وجود دارد که در چارچوب ضوابط و مقررات این موضوع اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: طبق جلساتی که در سال و ماه‌های گذشته برگزار شده و هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد در صورتی‌که چند شاخص از جمله انجام آزمایش‌های زمین شناسی، تهیه طرح آماده سازی از سوی مشاور ذی‌صلاح، در نظر گرفتن سرانه‌های مورد نیاز و همچنین تأمین زیرساختهای مورد نیاز انجام شود، با هماهنگی با دستگاه قضائی و اگر شاخص‌های مورد نظر رعایت شود، مراحل تغییر کاربری و تفکیک صورت گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار