کد خبر: ۵۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
استاندار همدان تاکید کرد:
استاندار همدان بر لزوم تهیه طرح توسعه و گسترش بارگاه «حیقوق نبی» بر پایه استانداردهای ملی و بین‌المللی تاکید کرد.

آرانیوز-همدان-سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت آرامگاه حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان گفت: به دنبال ارائه طرحی بین‌المللی از حیقوق نبی هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در آرامگاه حیقوق نبی است که می‌تواند شبیه مجموعه شاه‌چراغ به یک کانون گردشگری و زیارتی تبدیل شود، گفت: باید طرحی در تراز بین‌المللی بر روی آرامگاه حیقوق نبی انجام و پیاده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه هر هزینه‌ای برای گسترش و توسعه آرامگاه حیقوق نبی می‌تواند به سرمایه تبدیل شود، افزود: باید تیم مطالعاتی آرامگاه حیقوق نبی تشکیل شود تا نقشه راه تدوین و پیشنهادات لازم را برای توسعه و گسترش این بارگاه ارائه کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید طرح توسعه و گسترش بارگاه حیقوق نبی کارشناسی شده، دقیق و بر پایه استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد، گفت: طرح آرامگاه حیقوق نبی باید همه جوانب مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه باید نگاه دستگاه‌های متولی در انجام و اجرا معطوف به هیئت امنای این آرامگاه باشد، گفت: تصمیمات اتخاذشده برای این آرامگاه باید پیگیری و به نتیجه برسند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود نگاهمان به آرامگاه حیقوق نبی، فرامرزی و بین المللی باشد، گفت: یکی از اقدامات اولیه که ضرورت نیز دارد تدوین نقشه راه است تا بتوان بر اساس آن، برنامه خود را پیش ببریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار