کد خبر: ۵۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
رئیس شبکه بهداشت بافت:
رئیس شبکه بهداشت بافت گفت: لغو محدودیت‌ها و ورود گردشگران از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور به بافت باعث شد که این شهرستان به طور ناگهانی در وضعیت هشدار قرار گیرد.

آرانیوز-بافت-احسان سلطانی‌نژاد در تشریح وضعیت کرونا در شهرستان بافت بیان داشت: در حال حاضر بافت در وضعیت هشدار قرار دارد ضمن اینکه در این شهرستان متأسفانه علی‌رغم آموزش‌هایی که به مردم داده شده شیوع کرونا در حال افزایش است و آمار ابتلاء به صورت تصاعدی رو به بالا پیش می‌رود.

وی به وضعیت بیمارستان خاتم الانبیا بافت اشاره کرد و افزود: این بیمارستان معین دو شهرستان راور و ارزوئیه هم است ما در ابتدای شروع فعالیت‌های پیشگیری از کووید ۱۹ در اسفندماه سال گذشته با پشتیبانی بخش خصوصی بخش عفونی با ۱۴ تخت را برای اولین بار در بیمارستان راه اندازی کردیم.

رئیس شبکه سلامت شهرستان بافت گفت: در حال حاضر بیمارستان خاتم الانبیا بافت ۲۰۰ تخت فعال دارد که بخش عفونی و قسمتی از بخش داخلی این بیمارستان در حال خدمات‌دهی به بیماران کرونایی است.

هجوم گردشگران بافت را در وضعیت هشدار قرار داد

سلطانی‌نژاد تصریح کرد: شروع محدودیت‌های ما در شهرستان بافت زودتر از سایر مناطق استان بود که باعث شد در خرداد ماه شاهد وضعیت سفید در بافت باشیم اما متأسفانه به دلیل لغو محدودیت‌ها همچنین ورود گردشگرانی که از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور به بافت هجوم آوردند باعث شد که به طور ناگهانی در وضعیت هشدار قرار بگیریم.

وی گفت: با توجه به آمادگی‌های سیستم بهداشت و درمان شهرستان بافت ما با شوک حاصل از وضعیت هشدار مواجه نشدیم و توانستیم بیماری را در سطح شهرستان کنترل کنیم.

رئیس شبکه سلامت شهرستان بافت با اشاره به شرایط خوب آب و هوایی بافت در فصل تابستان افزود: همچنین بارندگی‌های امسال باعث سرسبزی بیشتر این شهرستان شد به همین دلیل سیل گردشگر (که البته شاید به دلیل خستگی ناشی از قرنطینه هم باشد) از استان‌ها و شهرستان‌های اطراف به مناطقی مثل خبر، گوغر و … سرازیر شد.

سلطانی نژاد بیان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و … موجب شد تا ما شاهد افزایش آمار ابتلاء به کرونا را در شهرستان بافت داشته باشیم.

وی در خصوص سامانه ۴۰۳۰ گفت: یکی از سیاست‌های خوب بهداشت و درمان در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹ راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ بود تا مردم از خانه و از راه دور با رعایت فاصله اجتماعی بتوانند از ابتلاء یا عدم ابتلاء به این بیماری اطلاع پیدا کنند و استرس در آنها کمتر شود.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: همچنین سامانه salamat.gov.ir در اختیار مردم قرار دارد که همکاران ما بر اساس اولویت با آنها تماس تلفنی برقرار می‌کنند و ضمن راهنمایی در صورت لزوم به جهت ارائه خدمات به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.

استفاده از ماسک الزامی است

وی یادآور شد: از مردم خواهشمندم فاصله‌گذاری اجتماعی را حتماً رعایت کنند، استفاده از ماسک در بیرون از خانه الزامی است زیرا ماسک‌ها از هر نمونه درجاتی از پیشگیری ابتلاء به این بیماری را به همراه دارد از حضور در اجتماعات غیر ضروری پرهیز کنند.

سلطانی‌نژاد گفت: باید بپذیریم که فرهنگ پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا در همه زندگی ما نهادینه شود چون شکست کرونا تنها در سایه ایمان به خدا، وحدت، همدلی و مشارکت امکانپذیر است.

وی در ادامه بیان داشت: از کادر بهداشت و درمان و سربازان خط مقدم سلامت تشکر می‌کنم همچنین از ادارات، ارگان‌ها، نهادهای مردمی و … که با شبکه بهداشت و درمان به عنوان همیار در کنترل این بیماری مشارکت داشته‌اند تشکر می‌کنم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار