کد خبر: ۵۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسیه ای خود به بحث در خصوص "تلاشها برای شکست همه گیری کروناویروس همراه با تداوم روند بازگشایی اقتصادی در جهان" و همچنین مسائل دیگری نظیر رقابت تسلیحاتی بین روسیه، آمریکا و چین پرداخته است.

به گزارش آرانیوز، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسیه ای خود به بحث در خصوص "تلاشها برای شکست همه گیری کروناویروس همراه با تداوم روند بازگشایی اقتصادی در جهان" و همچنین مسائل دیگری نظیر رقابت تسلیحاتی بین روسیه، آمریکا و چین پرداخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام داشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین در این گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "ابراز امیدواری کرده که جلوی یک رقابت تسلیحاتی سه جانبه پرهزینه میان چین، روسیه و آمریکا گرفته شود و مشتاق به حصول پیشرفت در مذاکرات آتی مربوط به کنترل تسلیحات در شهر وین است".

واشنگتن و مسکو در تدارک برای داشتن مذاکراتی در خصوص یک معاهده جانشین برای معاهده کنترل تسلیحاتی موسوم به استارت جدید که زرادخانه های هسته ای آنها را محدود می کند هستند. با این حال چین تا کنون تسلیم فشارهای دولت ترامپ برای پیوستین به مذاکرات سه جانبه کنترل تسلیحات با شرکت سه کشور نشده و گفته که زرادخانه هسته ای آن خیلی کوچکتر از زرادخانه های آمریکا و روسیه است.

بر طبق اعلام کرملین همچنین رهبران آمریکا و روسیه در گفتگوی میان خود "فوریت داشتن" مذاکراتی دوجانبه در مورد "ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات" را تایید کردند.

همچنین طبق بیانیه کرملین، پوتین و ترامپ در خصوص "وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران" نیز بحث کرده و بر "لزوم اقدام دسته جمعی" تاکید کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار