کد خبر: ۵۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
معاون درمان وزیر بهداشت با انتقاد از رفت و آمدهای خانوادگی در روزهای بحرانی کرونا گفت: ‌‌مردم کرونا ساده‌انگاری کردند و به همین جهت شهاد شیوع مجدد ویروس بودیم.

به گزارش آرانیوز، طرح درمانی مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز و بخش جدید رادیولوژی اورژانس بیمارستان شهید رجایی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

قاسم جان بابائی معاون درمان وزیر بهداشت امروز در ابتدای سفر خود به شیراز از دو بیمارستان ارائه خدمت به بیماران کرونا شامل بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و نمازی در شیراز بازدید و نحوه ارائه خدمت به بیماران را از نزدیک ارزیابی کرد.

وی گفت: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) که به صورت ویژه به درمان بیماران کرونا اختصاص دارد، از نظر کارکنان، پزشکان عمومی و متخصص و تیم پرستاری، مسلط به کار درمان بیماران هستند و به خوبی ارائه خدمت می‌کنند.

جان بابائی همچنین در خصوص بازدید از بیمارستان نمازی، گفت: در بخش‌های مختلف این بیمارستان به خوبی خدمات در حال ارائه است و در گفت و گو با بیماران و همراهان آنان، نسبت به روند خدمات اعلام رضایت شد.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین دو طرح درمانی پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز و بخش جدید رادیولوژی اورژانس بیمارستان شهید رجایی را افتتاح کرد.

جان بابائی در آئین افتتاح پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز با بیان اینکه طی دو هفته اخیر، با روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی کروناویروس در استان فارس مواجه بوده‌ایم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور است که توانسته در بیماریابی، ایزوله و رصد بیماران موفق باشد و تا یک ماه پیش، شرایط مناسبی داشته است.

جان بابائی روند روبه افزایش ابتلا در استان فارس را نشانه ساده انگاری و بی‌توجهی عمومی نسبت به این بیماری عنوان کرد که در اثر رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسم ها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت‌های ویژه در کشور، بیمارستان شهید دکتر فقیهی را بزرگترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی خواند که امروز، پروژه مگا آی سی یو این بیمارستان با 22 تخت، برای خدمت به بیماران کروناویروس و دیگر بیماران نیازمند تخت‌های ویژه به بهره‌برداری رسید.

وی، این بخش درمانی را پروژه ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی خواند و از برنامه‌ریزی برای توسعه فاز دوم آن خبر داد.

این مسئول همچنین با اشاره به تولید ونتیلاتور در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیماریابی، رصد و ایزوله بیماران، همچنین در حوزه درمان، خدمات خوبی انجام داده و بهترین بیمارستان‌های خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داده که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آئین بهره برداری از این پروژه بزرگ درمانی، هزینه ساخت و تجهیز آن را 15 میلیارد تومان اعلام کرد.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه این بخش درمانی با 22 تخت به بهره‌برداری رسیده است، از برنامه‌ریزی برای فاز دوم آن با 28 تخت جدید خبر داد که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این بخش جدید دارای دو دستگاه سی تی اسکن و دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال است، هزینه بهره برداری از این خدمت جدید را سه و نیم میلیارد تومان اعلام کرد.

 لطفی گفت: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی مرکز ترومای بیماران جنوب کشور است و گسترش خدمات تشخیصی در حوزه تصویربرداری، می تواند در توسعه خدمات این بیمارستان نقش موثری را ایفا کند.

برنامه پزشک خانواده راهگشای برخی چالش‌های حوزه سلامت در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در نشست ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده فارس، تجربه دو استان فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده را مثبت ارزیابی کرد.

قاسم جان بابائی ضمن اعلام حمایت از برنامه پزشک خانواده شهری، گفت: با بازنگری این برنامه و رفع ایرادات، نباید دستاوردهای دو استان فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده را از دست بدهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت راهکار ساماندهی سلامت مردم در حوزه بهداشت شهری را بهره‌مندی از ظرفیت پزشکان خانواده عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام حمایت از برنامه پزشک خانواده و تلاش تیم‌های پزشکی خانواده در استان، بر ضرورت پیگیری چالش‌های این برنامه تاکید کرد.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه دو استان فارس و مازندران آغازگر اجرای این برنامه در کشور بوده اند، گفت: برنامه پزشک خانواده راهگشای برخی چالش‌های حوزه سلامت در کشور است و از این رو باید مشکلات آن برطرف شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا پیگیر رفع این چالش ها در سطح ملی و بهبود خدمات این برنامه در سطح استان برای مردم و تیم های پزشکی خانواده هستیم.

هر مطب پزشک خانواده، یک پایگاه سلامت

کارشناس مسئول پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون هزار و 149 پزشک خانواده با برنامه پزشک خانواده شهری همکاری می‌کنند اظهار داشت: از این تعداد 508 پزشک در دو نوبت کاری و 541 پزشک نیز در یک نوبت کاری با این برنامه همکاری دارند.

وی افزود: هم اکنون هر مطب پزشک خانواده به یک پایگاه سلامت تبدیل شده و مراکز ارائه دهنده خدمت از 233 مرکز در شهرها به 744 مرکز ارتقا یافته است.

به گزارش تسنیم، در سفر معاون وزیر بهداشت، مجتمع رفاهی خیرساز همراهان بیمار در سه طبقه و هر طبقه با زیربنای حدود 550 مترمربع کلنگ‌زنی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه های امروز خود، به شهرستان مرودشت سفر کرده و با حضور در بیمارستان شهید مطهری، از روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا، بازدید کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار