کد خبر: ۵۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
‌معاون قضایی دادگستری استان سمنان:
معاون قضایی دادگستری استان سمنان بابیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری ورودی زندان‌های استان ۲۵ درصد کاهش یافت، گفت: پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف ۳۳ درصد افزایش داشت.

آرانیوز-سمنان-محمدعلی امیری صبح چهارشنبه در آئین معارفه ریاست دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته موجودی تمامی پرونده‌های دادگستری استان ۳۰ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری ورودی زندان‌های استان سمنان ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی بابیان اینکه در هفت سال گذشته پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف ۳۳ درصد افزایش داشت، افزود: در این مدت شاهد کاهش ۳۳ درصدی موجودی پرونده‌های اجرایی در استان بودیم.

پالایش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های موجودی دادگستری سمنان

معاون قضائی دادگستری استان سمنان از کاهش ۳۴ درصدی در زمان وقت دهی پرونده‌ها نیز خبر داد و گفت: کاهش ۷۶ درصدی پرونده‌های مسن در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۲ از دیگر افتخارات مهم این نهاد در چند سال اخیر بود.

امیری با تأکید بر اینکه پرونده‌های معوق در سطح استان سمنان نیز ۷۴ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴، پالایش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های موجودی دادگستری به انجام رسید و پس‌ازآن نیز مقرر شد تا تمامی پرونده‌ها پس از پالایش به بایگانی ارسال شود.

وی در ادامه از احداث ۷۰ هزار مترمربع بایگانی ریلی در استان سمنان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی میزان مصالحه در پرونده‌های قضائی بودیم و در این مدت واحدهای قضائی استان از ۱۱ به ۱۳ واحد افزایش یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار