کد خبر: ۵۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
مدیر جهاد کشاورزی جاجرم خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی جاجرم گفت: پرورش شتر سوددهی بالایی دارد و اکنون در بخش مرکزی جاجرم یک واحد صنعتی مجوز دار با ۳۰ نفر شتر در حال فعالیت است.

آرانیوز-بجنورد-ابوالفضل عباسیان اظهار کرد: شهرستان جاجرم به علت شرایط اقلیمی و وجود مناطق کویری، مستعد پرورش شتر به روش صنعتی می‌باشد و در حال حاضر در بخش مرکزی جاجرم یک واحد صنعتی مجوز دار با ۳۰ نفر شتر در حال فعالیت است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: شتر حیوانی است که به دلیل شرایط خاص فیزیکی و فیزیولوژی، توانایی زندگی و سازگاری با شرایط سخت را دارد و از گرمای روز برای گرم کردن بدن خود در طول شب و هنگام کاهش دما استفاده می‌کند.

وی افزود: این حیوان در استفاده از مراتع با دام‌های دیگر رقابت نمی‌کند چرا که غذای او گیاهانی است که دیگر دام‌ها توان استفاده از آنها را ندارند.

عباسیان تصریح کرد: تصویری که از شتر در ذهن همه ما جای دارد زندگی در کویر و مناطق خشک و کم آب است، چرا که پرورش شتر در مناطق کویری و خشک کشور از قدیم‌الایام به صورت سنتی وجود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به اینکه گوشت شتر با طبع گرم خود دارای پروتئین‌هایی با ارزش غذایی بالا و حاوی ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن است، تاکید کرد: در شیر شتر، پروتئین ویژه‌ای وجود دارد که نقشی مشابه هورمون انسولین دارد که در هر لیتر شیر ۴۰ واحد از آن یافت می‌شود.

وی افزود: آخرین مطالعات علمی نشان می‌دهد استفاده از شیر شتر در وعده‌های غذای روزانه درمانی اثر زیاد و مفیدی برای مداوای زخم اثنی‌عشر، زخم معده و بیماری‌های سرطانی دارد.

عباسیان در انتها گفت: شتر کم هزینه بوده و آب بسیار اندکی می‌خورد و مقاومت زیادی در برابر گرما دارد و این مسائل سوددهی پرورش این حیوان را افزایش داده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار