کد خبر: ۵۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز دو هزار و ۵۰۰ معلم کم دارد، گفت: تاکنون ۲۰ هزار کلاس اولی ثبت نام خود را انجام داده اند.

آرانیوز-کرج-سالار قاسمی اظهار کرد: رویکرد اجرایی آموزش و پرورش استان البرز برای سال تحصیلی جدید بر پایه محورهای برنامه، مدرسه، کیفیت بخشی، مشارکت و مهارت آموزی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ۰.۳۱ مساحت کل کشور را دارد، اما جمعیت آن ۳.۳۹ جمعیت کل کشور است، بیان کرد: تراکم جمعیت در سطح کشور در هر کیلومتر ۴۹ نفراست، اما این رقم در البرز ۵۲۹ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از وجود ۵۰۰ هزار دانش آموز در استان البرز خبر داد و افزود: از نظر جمعیت دانش آموزی سهم البرز ۴.۲۶ درصد کل کشور است، اما سهم آن از فضاهای آموزشی کشور ۱.۲۵ درصد است، تعداد واحدهای آموزشی البرز نیز دو هزار و ۷۰۰ مورد است.

هنوز ۲۰ درصد دانش آموزان استان البرز عضو برنامه آموزشی شاد نیستند قاسمی با اشاره به اینکه هنوز ۲۰ درصد دانش آموزان استان البرز عضو برنامه آموزشی شاد نیستند، گفت: نگاه ما این است که تا دو سال دیگر امکان پوشش ۱۰۰ درصدی در استفاده از این اپلیکیشن برای دانش آموزان البرزی فراهم شود.

وی افزود: آموزش و پرورش استان البرز ۸۰ درصد محتوای دروس مدارس استعدادهای درخشان را برای آموزش در بستر برنامه شاد تولید و در آن بارگذاری کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه قرار بود هزار و ۸۰۰ معلم در استان البرز بازنشسته شوند، افزود: اما برای هزار نفر از آنها استمرار ادامه کار دریافت کردیم.

قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان البرز با کمبود دو هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی مواجه است، بیان کرد: سال ۹۲ طی یک هفته ۳۸ هزار ساعت نیروی حق التدریسی داشتیم اما اکنون این رقم به ۷۸ هزار ساعت در هفته رسیده است.

ثبت نام ۲۰ هزار دانش آموز کلاس اولی

وی با تاکید بر اینکه البرز جزو استان‌هایی است که با چالش تراکم دانش آموزی مواجه است، گفت: در دوره ابتدایی ۸۰ درصد مدارس البرز دو نوبتی اداره می‌شود، از طرفی در شهر کرج تراکم دانش آموزی در یک کلاس درس گاهی به ۴۰ نفر می‌رسد که به یقین در کیفیت آموزشی اثر منفی می‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه ۳۹ پایگاه سنجش نوآموزان برای ثبت نام بیش از ۴۰ هزار دانش آموز کلاس اولی در البرز پیش بینی شده است، گفت: تاکنون ۲۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی ثبت نام خود را انجام داده اند.

قاسمی در مورد اجرای طرح «آجر به آجر» در قالب ساخت مدارس خیر ساز، گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون انجام هفت پروژه در استان را خشت گذاری کرده ایم، به عنوان نمونه بزرگترین مدرسه خیر ساز استان البرز در شهرستان نظرآباد با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال انجام است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار