کد خبر: ۵۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ظروف غذا حاوی ویروس کرونا با مایع ظرفشویی ضدعفونی می شوند و نیاز به استفاده از محلول وایتکس و آب جوش برای از میان بردن «کرونا» نیست.

آرانیوز-مینو محرز با اشاره به اینکه ویروس کرونا با مایع ظرف شویی از بین می‌رود، اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹، از زمره ویروس‌هایی است که با شستشو با آب و مایع ظرف شویی از بین می‌رود.

وی افزود: برخی از ویروس‌ها نسبت به شست و شو با مایع ظرف شویی مقاوم‌ترند و برای امحای آنها باید از محلول سفیدکننده و یا قراردادن ظروف در آب جوش بهره گرفت که خوشبختانه ویروس کرونا در این گروه قرار ندارد و با مایع ظرف شویی از بین می‌رود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص بیماری‌های عفونی بیان داشت: لازم نیست ظروف آشپزخانه حاوی ویروس کووید ۱۹ در محلول وایتکس یا آب جوش قرار داده شود.

وی عامل مهم موج گیری بیماری کرونا را در بازگشایی‌ها و مکان‌های تجمعی افراد دانست و گفت: با جهش مجدد ویروس کرونا، میزان سرایت آن افزایش یافته است.

محرز شهروندان اصفهانی را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دعوت کرد و افزود: تا قبل از دسترسی به واکسن کرونا در اواخر امسال بهترین مقابله با کرونا اقدامات پیشگیرانه است.

وی افزود: اگر دو فرد از ماسک استفاده کنند امکان ابتلاء به بیماری کرونا به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه کرد: استفاده از ماسک پارچه‌ای با قابلیت شستشو و ضدعفونی با اتو می‌تواند نسبت به استفاده از ماسک‌های سه لایه که یک بار مصرف هستند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار