کد خبر: ۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تلاش بر این است تا مراسم عروسی و مجالس ترحیم تا پایان سال برگزار نشود.

آرانیوز-اردبیل-اکبر بهنام جو صبح یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا که در محل استانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به لزوم تأمین ماسک برای مردم استان در وضعیت قرمز کرونا عنوان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از شهرستان‌های و حتی مرکز به وضعیت قرمز در آمده، تهیه و تأمین ماسک از اولویت بسزایی برای ما برخوردار است لذا در این راستا مقرر شده که با هرگونه خروج ماسک از استان اردبیل برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه تأمین ماسک مصرفی برای مردم استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما اگر ماسک‌های تولیدی از استان خارج شود با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و در پیشگیری از بیماری کرونا موفق نخواهیم بود.

استاندار اردبیل از تلاش دستگاه‌های اجرای استان برای کنترل کرونا تا ۱۰ روز آینده خبر داد و تصریح کرد: به مردم استان توصیه می‌شود تا پایان سال از برگزاری مراسماتی همچون عروسی و مجلس ترحیم و نظایر اینها خودداری کنند تا این بیماری مهار شده و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

وی ضمن قدردانی از مردم استان در جهت کاهش چشمگیر مراسم و میهمانی ها برای مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: حل مشکل بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز تنها با مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است و در این جهت از مردم درخواست می‌شود تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون روزهای اول شیوع بیماری کرونا دقت لازم را داشته باشند چرا که این ویروس نه تنها کم نشده بلکه قوی‌تر شده و متأسفانه روزانه چندین نفر قربانی این بیماری می‌شوند.

استاندار اردبیل از نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا سخن گفت و افزود: همانطور که در جلسات گذشته نیز عنوان شده، رسانه‌ها نقش کلیدی در رابطه با فرهنگسازی استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را دارند و در این زمینه به تولید برنامه‌های محتوایی و الگوسازی در این زمینه بیش از پیش نیاز است.

بهنام جو با بیان اینکه هفته آتی، هفته اوج ابتلاء به این بیماری خواهد بود، هشدار داد: در رابطه با بیماری کرونا و شیوع آن بر هر فردی وظیفه است تا با آگاهسازی مردم در جهت کاهش ابتلائات و حفظ سلامتی جامعه گام بردارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کادر درمان در نجات جان بیماران تاکنون از هیچ تلاشی مضایقه نکرده لذا ملزومات کاری این قشر زحمت کش باید توسط نهادهای مرتبط تأمین شود تا در راستای معالجه بیماران با هیچ کم و کاستی مواجه نشوند.

استاندار اردبیل گفت: مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها برای آزمایشات و تست اولیه خودداری کنند چرا که رجوع بیماران به این اماکن بیشتر شده و این مسئله عامل افزایش ابتلاء به بیماری است و در این خصوص مردم می‌توانند به مراکز درمانی که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده مراجعه کنند و در صورت حاد بودن بیماری به بیمارستان منتقل شوند.

بهنام جو با تاکید بر خودداری مردم از مسافرت‌های غیرضروری عنوان کرد: با توجه به اینکه سفرهای تابستانی آغاز شده، این مسئله عامل مهمی در افزایش ابتلاء به بیماری کرونا است که در این خصوص از مردم خواستاریم در جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و جامعه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند تا با افزایش ابتلاء به بیماری، بار زحمات کادر درمان مضاعف نشود.

وی در پایان در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش‌های جدیدی برای پذیرش بیماران در بیمارستان امام خمینی اردبیل ایجاد شده ولی همچنان این بخش‌ها تکمیل ظرفیت شده و در صورت افزایش ابتلاء، کادر درمان در خدمات رسانی به مبتلایان با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد بود، لذا نیاز است که مردم به این مسئله توجه داشته باشند و در مقابله با بیماری کرونا با جدیت تمام از خود و خانواده خود محافظت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار