کد خبر: ۵۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای مانع تراشی‌ در مسیر ازدواج جوانان، شرایط تسهیل ازدواج را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام حسین میرزایی  در واکنش به ابلاغیه اخیر رئیس جمهور مبنی بر عدم پرداخت وام ازدواج به افراد زیر ۱۸ و بالای ۴۰ سال، با بیان اینکه مسئولین به جای طرح این مسائل حاشیه‌ای به مسائل اصلی مانند مشکلات اقتصادی جوانان بپردازند، گفت: در شرایط کنونی، جوانان برای ازدواج با موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو هستند. دولت نیز به جای این مانع تراشی‌ها و ایجاد موانع در مسیر ازدواج جوانان، شرایط تسهیل ازدواج را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه این گونه قوانین جنبه غربی دارد، عنوان کرد: این دست از قوانین تنها مبنای غربی و ضد خانواده دارد و با فرهنگ و جامعه ایرانیان نامتناسب است. در شرایطی که سن ازدواج بالا رفته و آمار ازدواج نیز رو به کاهش است، تصویب این قوانین نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر متفاوت بودن سن بلوغ در افراد جامعه، اظهار داشت: ازدواج نیاز به انواع بلوغ و رشد اعم از رشد جسمی، جنسی، مدیریتی، اقتصادی و عقلی دارد و رسیدن به این رشدها در افراد مختلف جامعه متفاوت است. بنابراین ممکن است فردی زودتر و برخی دیرتر به این رشد و بلوغ دست یابند پس نمی‌توان سن یکسانی برای ازدواج افراد در نظر گرفت و آنها را از دریافت وام ازدواج منع کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه قانونی که برخلاف فرایند فطرت و طبیعت تنظیم شود، اشتباه است، بیان کرد: فرض کنید فردی تا پیش از ۴۰ سالگی ازدواج نکرده یا شرایط ازدواج را نداشته است و حال قصد ازدواج دارد، با کدام دلیل منطقی و عقلانی می‌توان این فرد را از حق طبیعی و تنها مشوق قانونی کشور منع و پرداخت وام ازدواج به وی را ممنوع کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار