کد خبر: ۵۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

به گزارش آرانیوز، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ، از حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا وزیر نفت فردا( سه شنبه 24 تیر) در کمیسیون انرژی برای بررسی قرارداد گازی ایران و ترکمنستان و همچنین ارزیابی برنامه های آتی وزارتخانه درحوزه های مختلف، حضور یابد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: درباره  شکایت ترکمنستان از ایران در موضوع قرارداد گازی و   رأی صادره که به موجب آن ایران ملزم به پرداخت 2 میلیارد دلار شده، ابهاماتی برای اعضای کمیسیون مطرح است که قرار است وزیر پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه و به سؤالات اعضا پیرامون این موضوع پاسخ دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما به دنبال حل اختلافات با در نظر گرفتن منافع ملی هستیم. ، اظهار داشت:معتقدم در راستای دیپلماسی اقتصادی و انرژی ما هر چه بیشتر با این کشور ها ارتباط داشته باشیم به نفع منافع ملی است.

 کارشناسان شرکت ملی گاز ایران و برخی از مسئولان وزارت نفت، روز گذشته با حضور در کمیسیون توضیحاتی درباره قرارداد گازی بین ایران و ترکمنستان ، اختلافات پیش آمده، تاریخچه این قرارداد و همچنین  رأی صادر شده علیه کشورمان ،توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار