کد خبر: ۵۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
دادستان نظامی گلستان خبرداد
دادستان نظامی گلستان از اجرای تقویت طرح جلب ضربتی سربازان فراری با تشکیل قرارگاه جهادی در استان خبرداد.

آرانیوز-گرگان-به منظور تقویت طرح جلب ضربتی سربازان فراری قرارگاه جهادی، محمدرضا محمودی اظهارکرد: تصمیم سازمان قضایی برای رسیدگی به پرونده های قدیمی جدی است و از هر راه مشروعی برای انجام این کار استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: طرح جلب ضربتی سربازان فراری از سال گذشته در استان گلستان به اجرا در آمده که مهم ترین هدف آن کاهش زمان رسیدگی پرونده های قضایی بوده است.

محمودی افزود: در اجرای این طرح با حضور دادیار جانشین دادستان نظامی در شهرستان های مختلف و نظارت بر عملیات جلب توسط ضابطان، تعداد زیادی از سربازان فراری دستگیر شده اند.

دادستان نظامی گلستان گفت: در پرونده های باقیمانده مکرر اقدام به صدور حکم جلب کرده ایم اما به دلیل تغییر محل سکونت متهمان عملاً دستگیری آنها مقدور نبود.

وی گفت: این پرونده ها وقت زیادی را از همکاران قضایی و مامورین واحد جلب به خود اختصاص می داد بنابراین باید تصمیم جدیدی را اتخاذ می کردیم.

محمودی با بیان اینکه برای به دست آوردن آدرس این افراد به یک سری اقدامات فنی نیاز است، گفت: بسیاری از خدمات اجتماعی دستگاه ها با درج مشخصات و آدرس افراد در سامانه های طراحی شده امکانپذیر است که از این طریق می توان متهمین را شناسایی، رد زنی و دستگیر کرد.

وی گفت: البته استعلام از این دستگاه ها در مراجع قضایی مرسوم است اما جهت صرفه جویی در وقت و هماهنگی بهتر نیروهای نظامی دخیل در اجرای طرح یک لیست جامع از کل متهمان تهیه شده است.

دادستان نظامی گلستان تاکیدکرد: بهره گیری از سامانه های اداره اطلاعات و پلیس آگاهی استان و استفاده از تجربیات آنان می تواند در شناسایی و رد زنی متهمان بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از شگردهای اطلاعاتی نیز استفاده خواهیم کرد، گفت: در روستاها فرمانده کلانتری و پاسگاه موظف است با کمک دهیاری و شورای اسلامی آدرس جدید متهم را کسب کند.

محمودی گفت: در شهرها این کار به پایگاه های بسیج محلات که اشراف اطلاعاتی خوبی به حوزه استحفاظی خود دارند واگذار شده است.

وی تاکید کرد: به محض گزارش آدرس جدید به سازمان قضایی براساس آدرس جدید متهم، حکم جلب صادر خواهد شد.

محمودی گفت: در صورت مهاجرت متهم به خارج از استان، طبق موازین قانونی اقدام به صدورحکم جلب نیابتی متهم خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: با بهره گیری از همه اقدامات فنی، استفاده از بانک های اطلاعاتی و ظرفیت های حفاظتی با همکاری نیروهای مسلح، بتوانیم به نتایج خوبی در اجرای این طرح دست پیدا کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار