کد خبر: ۵۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه، همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان از مهر ماه انجام خواهد شد، گفت: قسط دوم اعتبار یک میلیارد یورویی از سوی بانک مرکزی به حساب خزانه داری کل کشور در چند روز آتی واریز می‌شود.

به گزارش آرانیوز، محمد باقر نوبخت در ادامه نشست‌های مجازی خود، امروز شنبه 21 تیر ماه گزارش جدیدی از تازه ترین‌  اقدامات  سازمان برنامه و بودجه در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از کادر درمان کشور ارائه کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با  تأکید بر اینکه این 90 درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان مشابه از ابتدا هم در نظر دولت بوده است، اعلام کرد:جداول مربوط به تعیین شاغل مشابه با همکاری بازنشستگان تهیه و به امضا رسیده است.
وی ادامه داد، ظرف یکی دو ماه آینده این تأمین اعتبار از جابه جایی ردیفهای اعتباری انجام خواهد شد.
دکتر نوبخت با بیان اینکه از اول مهرماه این همسان سازی انجام خواهد شد، تاکید کرد، با توجه بار سنگین مالی همسان سازی، یک اقدام تاریخی در راستای حمایت از حقوق بازنشستگان عزیز صورت گرفت.
معاون رئیس جمهور با اشاره به جلسات متعدد مشورتی که با حضور نمایندگان بازشستگان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: تا کنون جلساتی با حضور بیش از 60 نفر از نمایندگان بازنشستگان محترم برگزار شده و عمده پیشنهادات این عزیزان مبتنی بر همسان سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان  شاغلان بود، این پیشنهاد مورد تایید دولت بوده و در نهایت همین پیشنهاد پیگیری خواهد شد.
وی افزود، در نهایت مقرر شد جدولی تهیه شود که در آن دریافتی بازنشستگان تا 90 درصد شاغلان مشابه همسان سازی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به صدور مجوز استخدام جدید 3000 نیروی شرکتی و قراردادی  در وزارت بهداشت، گفت: پیش از این نیز مجوز استخدام 3400 نفر از کادر درمان به وزارت بهداشت داده شده بود و در این مرحله طی مذاکره‌ای که با وزیر بهداشت انجام شد مقرر گردید استخدام رسمی از میان کادر درمان حاضر در دوران مقابله با کرونا صورت گیرد.
 نوبخت گفت: طی هفته گذشته 1000 میلیارد تومان کارانه کادر درمان پرداخت شده است، همچنین رایزنی های لازم برای پرداخت قسط دوم ریالی اعتبار یک میلیارد یورویی با بانک مرکزی انجام شده است. به این ترتیب با واریز قسط دوم ریالی از سوی بانک مرکزی به خزانه، اعتبار لازم به حساب وزارت بهداشت واریز خواهد شد. همچنین از اول مهر ماه فوق العاده ویژه کادر درمان شور پرداخت خواهد شد.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص استخدام فرزندان فرهنگیان گفت: با رئیس سازمان اداری و استخدامی صحبت میکنم تا بتوانیم اولویت استخدام فرزندان بازنشستگان را در دستور کار قرار دهیم.
دکتر نوبخت در خصوص پاداش بازنشستگان گفت: تا قبل از اول مهر با کلیه بازنشستگان لشکری و کشوری تسویه صورت خواهد گرفت در این راستا از دستگاههای اجرایی خواستیم تا اموال مازاد خود را برای تامین این منابع به فروش برسانند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار