کد خبر: ۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
در سال آبی جاری؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ۲۴ درصدی نزولات آسمانی طی سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

آرانیوز- ارومیه-اتابک جعفری در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان افزود: از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ تیرماه امسال میزان نزولات آسمانی در استان ۳۸۸. میلی‌متر است که در مقایسه با سال قبل که ۵۱۳.۶ میلی‌متر بود، ۲۴.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

جعفری در خصوص میزان بارش‌ها در سه حوضه دریاچه ارومیه، رود ارس و رود زاب نیز گفت: از اول سال آبی جاری تا ۲۱ تیرماه سال جاری ۳۷۰.۹ میلیمتر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۲۸۸.۳ میلی‌متر در حوضه ارس و۸۵۵.۲ میلی‌متر در حوضه زاب ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی ماه جاری تاکنون نیز میزان نزولات آسمانی در کل استان ۹.۱ میلی‌متر گزارش شده است، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۳.۸ میلی‌متر بود، ۱۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲ سانی‌تمتر کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه طی ۲۱ تیرماه سال جاری عنوان کرد: امروز سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۶۰ متر است که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۱.۷۲ متر بود، ۱۲ سانتی‌متر کاهش را نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره افزایش میزان آب در دریاچه ارومیه، افزود: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش در ۲۱ تیرماه امسال بیش از چهار میلیارد و ۳۲ میلیون مترمکعب برآورد شد که در مقایسه با سال گذشته ۳۶ میلیون مترمکعب کاهش دارد.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به بیش از ۳۰۲۹.۶۵ کیلومترمربع رسیده است، بیان کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به سال قبل که ۳۱۰۶.۵۵ کیلومترمربع بود، بیش از ۷۷ کیلومترمربع کاهش یافته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار