کد خبر: ۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
عضو هیأت رئیسه مجلس، نسبت به وجود تعارض منافع در حوزه آموزش عالی و سهامداری برخی مدیران وزارت علوم در دانشگاه‌های غیردولتی هشدار داد و گفت: بهتر است این افراد پیش از ورود مجلس به این حوزه آبرومندانه استعفا دهند.

به گزارش آرانیوز، علی کریمی فیروزجایی  با برشمردن برخی اولویت‌های حوزه آموزش عالی، اظهار کرد: امروز یکی از اولویت‌های اصلی حوزه آموزش عالی، توجه وزارت علوم به اسلامی سازی محتوای کتب دانشگاهی به ویژه در حوزه علوم انسانی بوده؛ در این زمینه وزارت علوم در سال‌های اخیر کم کاری کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، مسئله تعارض منافع در وزارت علوم را یکی دیگر مشکلات حوزه آموزش عالی برشمرد و افزود: امروز شاهد هستیم که برخی از مدیران وزارت علوم خود از سهامداران دانشگاه غیردولتی هستند که این مسئله به دور از هرگونه منطقی است.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد این افراد، پیش از ورود نظارتی مجلس به این حوزه داوطلبانه از یکی از سمت‌های خود استعفا دهند.

کریمی فیروزجایی، یکی دیگر از اولویت‌های امروز وزارت علوم را رسیدگی به وضعیت نابه سامان دانشگاه پیام نور برشمرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر از ظرفیت تعداد زیادی از اساتید با مدارج بالای علمی و پژوهشی در دانشگاه پیام نور استفاده‌‎ نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که وزارت علوم باید در این راستا به کمیسیون آموزش برنامه ارائه کند، موضوع آمایش سرزمینی در حوزه آموزش عالی است که باید رشته‌ها متناسب با جغرافیا و ظرفیت‌های هر استان ایجاد شود. برای نمونه باید مشخص شود دانشگاه‌های مازندران برای حل مسائل و مشکلات کشاورزی استان چه راهکارهایی ارائه کرده‌اند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار