کد خبر: ۵۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: علیرغم تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان متاسفانه اکثر بازنشستگان در هیات مدیره اتحادیه های صنفی به کارگیری می شوند.

به گزارش آرانیوز، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار آئین نامه ای براساس ماده 22 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: 45 روز از آغاز به کار مجلس یازدهم می گذرد ما به دنبال این هستیم که احیای حقی باشیم برای کسانی که حق آن ها از بین رفته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی هرچه سریع تر باید قانون توزیع عادلانه آب را بازنگری و به مجلس ارائه کند زیرا امروز کشاورزان آماده جهش تولید هستند اما نابسامانی در دستورالعمل ها متفاوت است و صدور قبوض جرائم اضافه برداشت آب، کشاورزان را کلافه کرده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی کشور را برعهده داشته، چرا هنوز کشاورزان باید به صورت سنتی و با بذرهای نامرغوب کشت کنند، اگر ارقام پرمحصول با سموم مناسب در کشور توزیع می شد شاهد خروج 8 میلیارد دلار ارز برای ورود دانه های روغنی و ذرت نبودیم.

چنارانی با اشاره به اینکه عمده مشکلات دامداران کشور خصوصا در شهرستان نیشابور که 25 درصد از دام استان خراسان رضوی را تولید می کنند، در زمینه کمبود نهاده های دامی است، ادامه داد: تخصیص سهمیه ویژه ای برای دامداران شهرستان نیشابور مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید در خصوص عدم اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری و طرح همسان سازی بازنشستگان نسبت به شاغلین توضیح دهد، عنوان کرد: اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، بی ارزشی بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته، جایگزینی فرزندان فرهنگیان به جای پدران و مادران بازنشسته و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سرباز معلمان، حق التدریسان، نهضتی ها، خرید خدمتی ها، مربیان پیش دبستانی در امتیازات لحاظ نمی شوند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس دهم و فراکسیون جوانان یکی از بهترین مصوبات تاریخ مجلس ایران را در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان تصویب کرد، متاسفانه اکثر بازنشستگان در هیات مدیره اتحادیه های صنفی به کارگیری شده اند، در کشور برای جوانان انگیزه ای باقی نمانده، درخواست تعیین تکلیف بازنشستگان را داریم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار