کد خبر: ۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
وزیر علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری آزمون سراسری ارشد و دکترا در موعد مقرر خود با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش آرانیوز، منصور غلامی  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در گفت وگویی درباره برگزاری کنکور 99، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون آموزش نیز نمایندگان دغدغه‌هایی نسبت به برگزاری کنکور داشتند و آخرین خبر این است که کنکور با لحاظ مراقبت‌های ویژه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون فقط سه ساعت به طول می‌انجامد،افزود: همین دانش آموزانی که قرار است در کنکور سراسری شرکت کنند، چند روز قبل در امتحانات نهایی شرکت کرده و آزمون دادند بنابراین با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری نیز برگزار می‌شود.
وزیر علوم ادامه داد: در رابطه با نحوه برگزاری آزمون سازمان سنجش به تدریج اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‎دهد.
غلامی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت بیان داشت:فاصله صندلی‌ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه‌های آزمون نیز بیشتر پیش بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سئوال که این تصمیم فقط معطوف به کنکور سراسری است یا خیر، گفت: تصمیم این است که همه آزمون‌ها در موعد تعیین شده خود برگزار شود. ما نباید دغدغه فکری برای داوطلبانی که مدت زیادی درس خوانده‌اند، ایجاد کنیم چرا که تأخیر کنکور موجب ایجاد دغدغه برای داوطلبان می‌شود.
غلامی اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گزارشی از آخرین وضعیت آموزش عالی به اعضای کمیسیون آموزش مجلس یازدهم ارائه شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار