کد خبر: ۵۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
معاون علوم‌پزشکی زنجان:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی زنجان را در وضعیت قرمز قرار داده است.

آرانیوز-زنجان-حسین عمارلو با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که میزان ابتلایان به بیماری کرونا در زنجان طی هفته‌های اخیر روند رو رشدی داشته است، گفت: بی‌تردید دلیل اصلی این امر می‌تواند رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه معتقدیم در شرایط کنونی باید زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان بیش از پیش آموزش‌های لازم را در خصوص حفاظت فردی در برابر بیماری کرونا داشته باشند، افزود: آنچه که امروز بیش از همه شاهد وقوع آن هستیم، بی‌تفاوتی و عادی شدن شرایط در نزد مردم است که همین موضوع باعث گسترش شیوع این بیماری در بین آحاد جامعه شده است.

عمارلو با اشاره به اینکه اگر روندی که امروز در خصوص شیوع ویروس کرونا شاهدش هستیم، تداوم داشته باشد، دیری نخواهد پایید که همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: وجود چنین شرایطی باعث شد تا تعدادی از دانشجویان اقدام به برگزاری مراسمی نمادین با لباس حفاظتی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه پیام این دانشجویان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تردد نکردن در مکان‌های تجمعی بود، ادامه داد: توجه بیش از پیش به ویروس کرونا با توجه به اینکه رفتار متغیری از خود نشان می‌دهد، از اهمیت زیادی برخوردار بود و امروز علاوه بر بیماران زمینه‌ای و بزرگسالان، کودکان را نیز با خود درگیر کرده است.

عمارلو با تاکید بر اینکه امروز وضعیت شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان بدتر شده و شهروندان به هیچ وجه نباید این موضوع را شوخی بگیرند، اظهار کرد: اقدام فرهنگی که دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی انجام دادند، در راستای آگاه‌سازی مردم برای مقابله صحیح با بیماری کرونا بود که امیدواریم شهروندان این موضوع را جدی بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار