کد خبر: ۵۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بعد از این شکست بزرگ حقوقی و سیاسی آمریکا معلوم شد که دیگر آمریکا کدخدای شورای امنیت نیست

آرانیوز-اردبیل-آیت الله سید حسن عاملی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، تصریح کرد: شکست آمریکا در شورای امنیت آن قدر سخت و دردناک شد که پمپئو گفت ما به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل احتیاج نداریم چه به نفع ما رأی بدهد و چه ندهد ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

وی بیان داشت: آمریکا به صورت غیر قانونی می‌خواست تحریم تسلیحاتی ایران را که به زودی طبق مفاد برجام تمام می‌شود تمدید کند اما نه تنها روسیه و چین بلکه متحدان اروپایی آمریکا نیز با این قانون شکنی مخالفت کردند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این شکست قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ضرر ترامپ تمام خواهد شد. با این انزوای مفتضحانه آمریکا، از کسی که نامه می‌نویسد و می‌گوید ایران در انزواست سوال می‌کنیم انصاف داشته باشید، آیا آمریکا در انزواست یا ایران؟

عاملی اضافه کرد: از آنها سوال می‌کنیم شما که مذاکره را اکسیر اعظم برای نجات ایران می‌دانید آیا برجام مذاکره نبود که آمریکا یک طرفه از آن خارج شد و معاهده را در برابر دوربین‌ها ملغی کرد؟

وی تاکید کرد: وقتی آمریکا و اروپا می‌گویند ایران حق تحقیقات موشکی و پرتاب ماهواره ندارد با این که برجام بالصراحه آن را اجازه می‌دهد و اینکه آنها دانشمندان حساس هسته‌ای ما را ترور کردند. آیا از این نمی‌فهمید که فردا بعد از تسلیم شدن در برابر شروط آمریکا آنها ذره‌ای برای تقویت بنیه علمی ما اقدام نخواهند کرد؟ بلکه قطعاً مانع از تحقیقات علمی و رسیدن به فناوری‌های جدید و استراتژیک خواهند بود.

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا می‌توانست قانون قیصر را در غیر موسم کرونا در سوریه اجرا کند. انتخاب ایام کرونا که ایام عُسرت یک ملت است نشان می‌دهد که آمریکا از ناجوانمردانه ترین راه‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار