کد خبر: ۵۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛
امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت مزار مفاخر تبریز گفت: مزار مرحوم آیت الله شهیدی در شان ایشان نیست و اداره اوقاف باید آرامگاهی در شأن و منزلت این بزرگوار بسازد.

آرانیوز-تبریز-حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: لازمه رفع محدودیت در جامعه عدالت می‌باشد.

وی افزود: اگر رونق اقتصادی در جامعه باشد ولی عدل اجتماعی نباشد محرومیت از جامعه رفع نمی‌شود و وضعیت روز به روز بد تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اگر عدل اجتماعی همراه با پیشرفت اقتصادی باشد معلوم است که روز به روز پیشرفت می‌کنیم و تمام برنامه ریزها و قانون گذارها باید به این مورد توجه کنند.

آل هاشم افزود: از اهداف مأمون از دعوت امام رضا (ع) به خراسان تبدیل مبارزات تبدیل مبارزه حاد شیعه به عرصه آرام و بی خطر، کنترل فعالیت‌های امام هشتم، ایجاد فاصله امام با مردم و کسب وجهه و حیثیت معنوی برای خود مامون بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امام رضا (ع) با هوشمندی شرطی قرار دادند و این باعث شد با وجود امام رضا (ع) مخالفان حکومت دلگرم شدند.

وی با انتقاد از وضعیت مزار مفاخر تبریز اظهار کرد: مزار مرحوم آیت الله شهیدی در شأن ایشان نیست و اداره اوقاف باید آرامگاهی در شأن و منزلت این بزرگوار بسازد.

آل هاشم ابراز کرد: اصلاً شایسته نیست مزار باقرخان، حاج رضا طوبی، آیت الله شهیدی و نخجوانی‌ها به این شکل بماند.

وی گفت: روز قلم را به تمام نویسندگان و کسانی که دست به قلم دارند تبریک می گویم و وظیفه اداره ارشاد این است که از قلم به دستان حمایت کند.

وی افزود: دیروز کتاب "قهرمانان جاوید سرزمین من" را توسط خواهر و برادر ۱۸ ساله به من آوردند که کتاب خیلی جالبی بود و گفتند می‌خواهیم چاپ شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهرداری به مشکلات کارگران مخصوصاً کارگران اتوبوس رانی رسیدگی کند گفت: اینکه نمی‌شود بگویند کارگران خودشان مشکل را با شرکت خصوصی حل کنند، شهرداری به مشکلات کارگران رسیدگی کند تا کارگران خدوم بتوانند خدمت کنند.

آل هاشم ابراز کرد: چرا در مبارزه با فساد باید قاطعیت داشته باشیم؟ در صورت قاطعیت با مبارزه با فساد فقط اثر اقتصادی ندارد بلکه اثر فرهنگی و اجتماعی دارد و حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و امید به کسب و کار درست را رواج می‌دهد و ارزش‌های دینی را که حاکمیت را تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دست اندرکاران مبارزه با فساد عطر عدالت در جامعه را رواج می‌دهند. چرا باید دست مفسدان اقتصادی قطع شود اگرجلوی آنها گرفته نشود ریشه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کرونا است یادآور شد: اعتماد مردم امروز مهم‌ترین سرمایه نظام است.

آل هاشم گفت: حضرت آقا فرمودند کاش افرادی بتوانند مانند شهید آوینی جهاد عظیم مقابله با کرونا را روایت کنند و برای اینکه ذهن مردم متوجه این قضایا شود کار رسانه‌ای به معنای هنر لازم است و مردم اعتماد خود را نسبت به نظام را پیدا می‌کنند و موضوع کنونی کشور حل مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار